Kako poslovni portali grade posjećenost?

Kako poslovni portali grade posjećenost?

Poslovni.hr, Business.hr, Limun.hr i Liderpress.hr odgovorili su na naša pitanja i otkrili što se po njihovom iskustvu pokazalo dobrim a što lošim kad je u pitanju naša ovotjedna tema: građenje posjećenosti.

Navedeni portali najpopularniji su poslovni portali u Hrvatskoj. Sva četiri pokrenuta su 2005. godine, a siječanjski rezultati Gemiusa pokazuju kako je u tom mjesecu najveću posjećenost imao Poslovni.hr - 151.262 posjetitelja. Slijede Limun.hr (79.546), Business.hr (78.415) i Liderpress.hr (34.970).

U ime poslovni.hr-a odgovore su napisali direktor portala Vedran Topalušić i urednik Tomislav Hrastovčak, u ime Liderpresshr-a urednica web izdanja Goranka Jelinčić, u ime Business.hr-a urednik web izdanja Darko Baniček, dok je odgovor u ime Limun.hr-a poslala Nikolina Bogati iz Odjela za odnose s javnošću RBA.

KOJA JE CILJANA SKUPINA VAŠEG PORTALA?
Liderpress.hr: Ciljna skupina su poslovni ljudi od 30 do 50 godina, no prema istraživanjima najviše nas posjećuju oni od 25 do 35 godina.
Poslovni.hr: Ljudi od 25 do 55, čija su područja zanimanja finacije, ulaganja, gospodarske aktualnosti iz zemlje, svijeta, regije, poslovni trendovi itd.
Limun.hr: Većina posjetitelja portala su takozvani young urban professionals, koji uglavnom rade u kompanijama koje imaju stalne veze na Internet ili broadband veze (ISDN illi ADSL ili satelitski ADSL). Prema demografskim obilježjima se preklapaju s postpaid korisnicima VIPneta i T-Mobile-a i dijelimo ih na dvije kategorije:
a) profesionalni analitičari – djelatnici riznica, investicijskih fondova, mirovinskih društava, banaka, osiguravajućih društava, analitičari, novinari
b) potencijalni korisnici usluga Raiffeisen grupe – osobe s visokom stručnom spremom, posebno iz srednjih i velikih tvrtki u Hrvatskoj, dobne skupine od 25 do 45 godina.  
Business.hr: Business.hr uglavnom prate profesionalci u financijskom sektoru, ulagači na tržištu kapitala, mali i srednji poduzetnici, zaposlenici velikih hrvatskih kompanija. Najčitaniji smo u radno vrijeme od 8 do 16 sati, dakle čitaju nas zaposleni ljudi koji na radnom mjestu imaju pristup internetu.

JESTE LI ZADOVOLJNI POSJEĆENOŠĆU?
Liderpress.hr: Zadovoljni smo, ali uvijek dižemo letvicu.
Poslovni.hr: Da.
Limun.hr: Posjećenost pratimo putem korištenja nekoliko sustava (Google, StatCounter, Gemius), a statistiku posjećenosti objavljujemo javno.
Podaci koje dobivamo daju nam kvalitetne informacije u kojem smjeru trebamo razvijati naše stranice, a prema svim pokazateljima pripadamo samom vrhu poslovnih portala u Hrvatskoj. Naša pozicija u tom segmentu nije nimalo zanemariva i iz mjeseca u mjesec potvrđujemo svoje mjesto među tri vodeća poslovna portala u Hrvatskoj.
Business.hr: Izuzetno smo zadovoljni čitanošću među našom ciljanom publikom, a to su profesionalci i vodeći ljudi hrvatskog biznisa.

KOJE METODE KOJE MOŽETE KONTROLIRATI ČESTO KORISTITE U SVRHU POVEĆANJA POSJEĆENOSTI? (npr. oglašavanje, twitter, newsletter...)
Liderpress.hr: Želim naglasiti da, prije svega, kvalitetni tekstovi i korektan istraživački pristup problemu o kojem se piše najviše podižu čitanost, odnosno posjećenost.  Bez kvalitetnog sadržaja uzalud su sve 'pomoćne' metode. Što se tiče newslettera - šaljemo ga svaki tjedan nakon izlaska novog broja.
Poslovni.hr: Oglašavanje, društvene mreže, newsletter, google.
Business.hr: Business.hr je prisutan i na Facebooku i Twitteru te koristimo mogućnosti koje pruža organiziranje vlastite društvene mreže. Bilježimo konstantan rast obožavatelja i pretplatnika na naše objave iako smo tek prije nekoliko mjeseci aktivnije počeli na društvenim mrežama promovirati svoj sadržaj.
Newsletter s druge strane šaljemo na više desetaka tisuća adresa svakodnevno, a upravo razvijamo specijalizirane newslettere, koji će na još bolji način zadovoljiti posebne interese naših čitatelja.

KOJU SMATRATE NAJUSPJEŠNIJOM, A KOJU NAJLAKŠOM ZA KORIŠTENJE?
Liderpress.hr: Dugoročno najuspješnija: kvalitetni sadržaji.
Poslovni.hr: Google u oba slučaja, društvene mreže su također lagane za korištenje.
Limun.hr: Ne koristimo ni jednu od navedenih metoda. Naziv smo stvorili pomoću istoimene jednominutne emisije koja je išla u prime time terminu najprije na HRT-u, a potom i Kapital Networku, zahvaljujući kojoj se posjećenost generirala isključivo organskim rastom. Dosad smo objavili više od 370 tisuća poslovnih informacija, a kontinuirano radimo na proširenju i raznolikosti sadržaja, ali i dodatnih mogućnosti te alata. Nastojimo pravovremeno reagirati na novine koje donosi tržište te smatramo da time zaslužujemo kontinuirano veliku posjećenost. Istovremeno, Raiffeisen analitičari postali su najcitiraniji izvor poslovnih informacija u zemlji. 
Business.hr: Newsletter se do sada pokazao kao najuspješnija metoda promoviranja sadržaja na portalu, a ujedno je i najlakše provediva jer se autogenerira od najčitanijih vijesti na portalu.

KOJE SU VAM METODE KOJE NE MOŽETE U POTPUNOSTI KONTROLIRATI U PROŠLOSTI NAJPOZITIVNIJE UTJECALE NA POSJEĆENOST? (npr. google, spominjanja u drugim medijima...)
Liderpress.hr: Korisne su razmjene banera, uključivanje u rss kanale, prenošenje u drugim medijima
Poslovni.hr: Google i drugi portali koji prenose naše vijesti.
Limun.hr: Dan kada je HT izlistao svoju dionicu na Zagrebačkoj burzi, bili smo jedini portal koji nije doživio pad sustava te smo taj dan zabilježili više od 100 tisuća unique posjetitelja. Pored toga, sadržaj stvarano u simbiozi s našim, uvjetno rečeno, najvećim konkurentima te razmjenom linkova međusobno ostvarujemo najveću korist i medijsku izloženost „darujemo“ jedini drugima.
Business.hr: U ranijoj fazi spominjanje u drugim medijima i događaji na burzi znali su izazivati pozitivne oscilacije u posjećenosti, dok u zadnje vrijeme konstantno bilježimo stabilan rast uz izuzetak sezonskih kretanja.

POSTOJI LI NEKA METODA KOJU NE KORISTITE JER SE NIJE POKAZALA USPJEŠNOM KOLIKO STE OČEKIVALI?
Liderpress.hr: Facebook i twitter
Poslovni.hr: Ne.
Business.hr: Sve metode koje koristimo pokazale su se uspješnima. Dok nam je newsletter donio rast čitanosti prisutnost na društvenim mrežama jača snagu našeg brenda te od ničega ne namjeravamo odustati.

Gemius: Rast u siječnju zabilježilo 79 posto portala

Gemius je u siječnju donio podatke o posjećenosti 271. portala, od čega je njih 214 zabilježilo rast posjećenosti u odnosu na prosinac. 

Koje metode su pomogle u gradnji posjećenosti rep.hr-a

Posjećenost je jedan od važnijih kriterija kad je u pitanje ocjena uspješnosti nekog web portala, a na hrvatskom webu detaljnije upute o tome kako je graditi nedovoljno se spominju.