Vlada priprema obaveznu elektroničku evidenciju radnog vremena

Vlada priprema obaveznu elektroničku evidenciju radnog vremena

Prijedlog odluke o donošenju Nacionalnog programa za suzbijanje neprijavljenog rada u Republici Hrvatskoj 2021.-2024. prihvaćen je jučer na sjednici Vlade.

Kao što se može vidjeti u planu (pdf), jedna od mjera za odvraćanje od neprijavljenog rada normativnim rješenjima je uvođenje sustava obvezne elektroničke evidencije radnog vremena. Evidencija radnog vremena inače je uz manje iznimke obavezna od 2017. godine, no do sada nije bilo propisano da ona mora biti elektronička.

Razlog za uvođenje elektroničke evidencije Vlada obrazlaže problemima prilikom obavljanja nadzora, posebno kod točnog određivanja koliko je sati neki radnik stvarno odradio u pojedinom danu ili u određenom razdoblju. Uz elektroničku evidenciju, podatci o dolasku i odlasku s posla čuvali bi se u posebnom informacijskom sustavu. Prema navedenom prijedlogu, to bi olakšalo kontrolu neprijavljenih radnika, obračun plaće za redovan i prekovremeni rad, a nadziralo bi se i poštivanje propisa u pogledu obveznih odmora.

Ova bi se mjera provela kroz nekoliko faza. U prvoj fazi uspostavio bi se pravni temelj te tehnička uspostava sustava kao temeljna podloga. Nakon toga ovim sustavom bi se obuhvatio sektor graditeljstva u kojem je rasprostranjenost neprijavljenog rada posebno naglašena i teška za nadzor na velikim gradilištima. Krajnji cilj bio bi uspostavljanje obavezne elektroničke evidencije radnog vremena za zaposlene u Republici Hrvatskoj, s naglaskom na ugostiteljstvo, trgovinu i slično sektore kod kojih je potrebna neposredna prisutnost na radnom mjestu. Iznimke će se predvidjeti u dogovoru sa socijalnim partnerima, odnosno nakon što se naprave dodatne analize po sektorima u kojima bi uvođenje elektroničke evidencije bilo prikladno i opravdavalo svrhu.