Informatika u turizmu ponudila rješenja za turističku industriju

Konferencija "Primjena.com: Informatika u turizmu" na kojoj su domaći informatički stručnjaci predstavili strategije i ICT rješenja za kvalitetnije poslovanje turističke industrije, posebno hotelijerstva i turističkih agencija održana je jučer u Cinestaru u Novom Zagrebu.

Konferenciju je pred oko stotinu okupljenih otvorio predsjednik Turističke zajednice grada Zagreba i zamjenik gradonačelnika Ivo Jelušić.

Okupljenim sudionicima iz turističke industrije – hotelijerstva, turističkih agencija i tour-operatera te prijevoznika, ali i turističkih zajednica i lokalnih uprava – predstavili svoja viđenja mogućnosti unaprijeđenja poslovanja u turističkoj industriji te predstavili koncepte i rješenja poslovanja kroz primjere domaćih i regionalnih hotelskih sustava i agencija, te mogućnosti koje su implementacijom novih modela rada otvorile u svojem poslovanju, pomoću ICT tehnologija.

Na konferenciji su predstavljena i konkretna rješenja - poslovni software i ICT sustavi namijenjenim optimizaciji poslovnih procesa s ciljem ostvarenja ušteda te pruţanju novih usluga ili poboljšanju postojećih, a s ciljem povećanja postojećih prihoda ili stvaranja novih izvora dohotka, posebno važno u današnjoj ekonomskoj situaciji.

Ţarko Vorkapić (iTurus sum) okupljenima je prenio iskustva o utjecaju inovativnih ICT rješenja na destinacijski menadţment, dok je Mirko Gudelj (Micros Fidelio) prikazao mogućnosti sustava za upravljanje recepcijom i hotel management. Laszlo Toth (Dirigens) dao je uvid u novitete na području naprednih sustava za upravljanje digitaliziranjem, pohranom i centraliziranim ispisom dokumenata.

Dean Nižetić (Adriatica.net) svojim je predavanjem pod nazivom "Tehnološki obzor turizma" osvrnuo se na poziciju hrvatskog turističkog proizvoda na svjetskom trţištu te dostupnošću proizvoda i kapaciteta.

Boţo Juretić (Ouroboros) govorio je o distribucijskim sustavima u turizmu te online plaćanju proizvoda i usluga, a Vladislav Valiček (NoveMo / Microsoft) pojasnio je potrebu implementacije sustava za upravljanje korisnicima (CRM) u turističkim institucijama te način integracije vertikalnih CRM rješenja u sa pozadinskim procesima u hotelima. Dan Klepač (Formel) predstavio je naprednu uslugu za telefoniju, koja omogućuje telefonske pozive po vrlo niskim cijenama, širom svijeta. Luka Kolonić (Smart Com / Kapetanović Sistemi) osvrnuo se na činjenicu kako televizija (IPTV) prelazi granice informativnog i zabavnog medija te postaje interaktivni medij odnosno portal preko kojega se korisnicima nude brojne usluge, informacije drugi sadržaji.

Tihomir Cirkvenčić (Atento / HP) naglasio je kako je uloga ICT-a u modernizaciji poslovanja ali i usluga prema korisnicima turističkih sadrţaja sve je veća, a samim time i nuţnost kvalitetnog upravljanja ICT-em potreba je i izazov svakog poslovnog subjekta koji svoj poslovni prosperitet vidi u stalnom unaprijeđenju po svim perspektivama svog poslovanja.

Vitomir Lučić (Magis ICT) naglasio je potrebu kvalitetnog upravljanja zaposlenicima te opasnosti u koje pogrešna politika ljudskih resursa moţe dovesti tvrtku - ne samo u turističkom sektoru, naglašavajući mogućnosti sustava za upravljanje ljudskim resursima. Konferenciju je zaključio Ivica Španić (Ericsson Nikola Tesla) koji je okupljenima predstaviti napredne telekomunikacijskih servise i integraciju bežične telefonije.

Naglašeno je kako se u izazovnim vremenima, u vremenu u kojem se nalazimo i koje je pred nama, kvalitetna i moderna ICT infrastruktura će osigurati korisniku ne samo odrţivost poslovanja već i ukupnu poslovnu konkurentnost na trţžštu.

Organizator ovog događaja je Institut za elektroničko poslovanje, čiji je direktor Davor Maričić zaključio konferenciju riječima: "Zatvaram ovu konferenciju s vjerom kako će se domaća turistička industrija brzo snaći u novonastaloj ekonomskoj situaciji te pronaći pravu strategiju za izlaz iz turbulentne ekonomske situacije, koristeći pomoć informatičke industrije, posebice domaćeg znanja koje je predstavljeno na ovoj konferenciji."