Intervju - Edo Plovanić: Oženio sam muzika.hr i filmski net

Intervju - Edo Plovanić: Oženio sam muzika.hr i filmski net

Edu Plovanića koji je na čelu Bend Medie koja obuhvaća tri poznata portala: Muzika.hr, Filmski.net i Booksa.hr specijalno za rep.hr upitali smo što je potrebno za komercijalni uspjeh portala u Hrvatskoj.

Trenutno upravljate grupacijom tri poznata portala koja vezuje kulturna tematika. Kako ste došli u tu poziciju i koja je priča iza tih portala?

Muzika.hr je osnovana još 2001., iako sam se ja priključio projektu nakon svog boravka u Americi, 2003. Ili 2004. Tada je to bio samo entuzijazam s namjerom da se popularizira glazba putem interneta. Bio sam student i u tu priču sam se upustio kao novinar. Portal je prošao transformaciju iz amaterskog u profesionalni, da bi u jednom trenutku zbog prihoda udrugu zamijenili tvrtkom. Kako smo shvatili svoju poziciju, a i poznavali dobre ljude, u zajedničkom interesu već povezanih portala smo odlučili ozakoniti našu vezu osnivanjem grupacije Bend Media u koju su uključeni Filmski.net, Muzika.hr i Booksa.hr.

Vlasnici drugih web portala vjerojatno bi od Vas voljeli čuti kako je tekao financijski napredak projekta.

U početku smo dosta radili i puno se mučili, ali bez rezultata. U tom trenutku nije bilo glave koja bi shvatila zašto nam ne ide. Nova je industrija, mladi su ljudi. Tada se zapošljavam u jednoj velikoj marketinškoj agenciji kako bih bolje shvatio medijsko tržište u Hrvatskoj i svijetu, a nakon kratkog vremena postao sam voditelj novih medija i istraživanja.

Koje zaključke ste izvukli dok ste radili na tom mjestu?

U Hrvatkoj općenito nedostaje edukacije o Internetu - na čemu se radi, ali bez potpore Vlada koja ne promovira dovoljno Internet kao sigurno sredstvo za shopping, za investiranje… a dodatno, pristup internetu je preskup, pa penetracija ne raste koliko bi trebala.

Dobro, a sami zaključci od rada u agenciji?

U agenciji sam dobio jače znanje o stanju internet medijskog tržišta i afirmaciju na njemu, ali i upoznavanje vrijednih i kvalitetnih ljudi koji su već napravili dobre stvari na netu. Manji dio kontakata došao je i preko mog marketinškog bloga koji sam vodio u to vrijeme, ali su to opet sve sada značajni ljudi.

Osim što je važno imati kontakte, kod marketinga portala važno je paziti na target grupe, a značajno je i kako su ponekad razlike između onoga tko je broj jedan i onoga tko je broj dva prevelike. Znači, biti leader niše je vrlo bitan faktor. Osim toga, jasan i realan business plan je neophodan.

Što je agencijama važno?

Važan im je ukupan broj posjetitelja, target grupe, standardizacija cijena i formata i praćenje rokova.

Može li portal nešto postići zaobilazeći agencije?

Dok pričamo o medijskom prostoru koji se prodaje – teško. Problem koji postoji izvan medijskih agencija je nedovoljna edukacije klijenata koja je i vremenski vrlo iscrpljujuća. Agencije to svojim klijentima rade čime posao medija postaje puno lakši.

Koji je onda zaključak - što je potrebno za uspjeh nekog portala?

Ako ciljaš na opće teme - veličina. Broj posjetelja mora biti ogroman. Ako ideš na specijalizaciju – budi prvi u niši. Ne podcijeniti medijska istraživanja gdje je konkretno Gemius bitan kotač. Vlasnici mnogih portala koji nastupaju na tržištu mi uopće nisu jasni jer im jako često nedostaje business model i komparativna prednost. Da sam malen – ubacio bi se u marketinške mreže, to puno pomaže, a i one će te educirati.

Može se reći da je Muzika.hr uspjela, koliko je uopće trenutno zaposlenih na portalu?

Pet ljudi trenutno radi full time u grupaciji, ima oko 15 honoraraca, a nešto i volontera.

Je li bilo nekih ponuda za kupnju tog portala?

Ponude su dolazile s raznih strana, ali portal još ne bih prodavao jer je potencijal prevelik. Radije bih volio vidjeti nekog investitora. Opet, da je ponuda prava, dalo bi se popričati.

I za kraj – još samo jedno pitanje - imate li nekih planova za budućnost, možda još neki novi portal?

Volio bih napraviti art portal, no takva tema je potpuno nekomercijalna, zbog čega je teško napraviti tako nešto bez potpore države i institucija. Puno projekata je u pripremi, ali ne bih o njima dok ne zažive.

INTERVJU - ŽELJKO ANDERLON: Smišljam nove web projekte

Pionira Internet portala u Hrvatskoj i pokretača monitor.hr-a, forum.hr-a i blog.hr-a Željka Anderlona pronašli smo na okruglom stolu u Novinarskom domu, te smo mu specijalno za rep.hr postavili nekoliko kratkih pitanja.

Intervju - Barbara Slade Giovanelli: Udvostručila sam posjećenost Jutarnjem

Bivša urednica portala jutarnji.hr Barbaru Slade Giovanelli koja trenutno uređuje portal gorila.hr, specijalno za rep.hr opisala je svoje dosadašnje vođenje nekih EPH-ovih projekata na webu.