Hrvatska pošta se reorganizira i nabavlja IT opremu

Hrvatska pošta, vodeći regionalni poštanski operator, u sklopu reorganizacijskih procesa počinje s unapređenjem vlastite informatičko-komunikacijske infrastrukture.

Tvrtka će tijekom 2010. godine uložiti znatna sredstva i napore kako bi osigurala adekvatnu razmjenu informacija u novoj, fleksibilnijoj te bržoj organizacijskoj strukturi.

Kao jedan od preduvjeta za normalno funkcioniranje IT-sustava u tijeku je premještanje podatkovnog centra s postojeće na novu lokaciju opremljenu prema najvišim standardima u smislu osiguravanja neprekidnosti i sigurnosti funkcioniranja poslužiteljske infrastrukture. Također je u tijeku i nabava veće količine IT-opreme koja će se u prvom kvartalu 2010. godine iskoristiti u provedbi složenog projekta unapređenja šalterske infrastrukture u najfrekventnijim poštanskim uredima. Reorganizacijski procesi obuhvatit će i implementaciju novih infrastrukturnih servisa te razvoj IT-infrastrukture koji će omogućiti brzu i laku implementaciju novih poslovnih usluga te najviši stupanj njihove sigurnosti, pouzdanosti i upravljivosti.

Tekuću  2009. godinu obilježilo je provođenje prvih koraka iz Strategije razvoja Hrvatske pošte, koja podrazumijeva prilagodbu Pošte potpunoj liberalizaciji tržišta poštanskih usluga do 2013. godine, a koji se prije svega odnose na restrukturiranja u području ljudskih resursa. Prekinuto je desetogodišnje razdoblje u kojem je Hrvatska pošta poslovala s gubitkom. Podsjetimo, u prvih deset mjeseci ove godine ostvareno je 138 milijuna kuna dobiti iz operativnog poslovanja, dok je neto-dobit u prvih devet mjeseci iznosila 76 milijuna kuna. Ukupni prihodi Hrvatske pošte povećani su za 11 posto, dok su prihodi iz poštanskih usluga povećani za gotovo 19 posto.

Financijski pokazatelji rezultat su već učinjenih promjena i potvrđuju kako je Hrvatska pošta na ispravnom putu. Novom organizacijom ukinuto je 20 županijskih središta te je postavljena nova divizijska organizacija prema uzoru na suvremene poštanske operatore. Promijenjen je i način regrutiranja nižeg i srednjeg menadžmenta, čime je djelatnicima tvrtke omogućeno preuzimanje pozicija isključivo na temelju njihovih sposobnosti. Zahvaljujući internom testiranju, koje je prvi put primijenjeno u Hrvatskoj pošti, promaknuto je 140 djelatnika koji su dobili priliku učinkovito i kvalitetno organizirati poslovanje svojeg područja. Hrvatska pošta namjerava u budućnosti provesti testiranja svih djelatnika s ciljem poboljšanja organizacijske klime te praćenja i razvoja njihove karijere. Hrvatska pošta obučila je i interne trenere koji će educirati zaposlenike o načinima pružanja što kvalitetnije usluge korisnicima.

U daljnjim pripremama Hrvatske pošte za liberalizaciju tržišta planira se i podizanje središnjeg distributivnog centra u okolici Zagreba. Njegova će gradnja omogućiti znatno povećanje broja usluga te samim time i prihoda, ali će ujedno osigurati i dodatnu racionalizaciju poslovanja.