Luc Julia na FER-u: Peti level autonomne vožnje nikad neće postojati

Luc Julia na FER-u: Peti level autonomne vožnje nikad neće postojati

Dr. Luc Julia, direktor za znanost Renault grupe, održao je jučer na FER-u predavanje "Umjetna inteligencija ne postoji".

Napravio je to u sklopu FERconnecta - događaja koji okuplja FER-ove Alumnije i druge goste, a dolazak 57-godišnjeg Julie pomoglo je i francusko veleposlanstvo u Zagrebu. U svojoj dosadašnjoj karijeri Julia je između ostalog bio CTO u Samsungu, direktor tehnologije u Hewlett-Packardu i direktor Siri projekta u Appleu.

Svoje predavanje započeo je kratkim prikazom povijesti umjetne inteligencije uz duhovite komentare kojima je što ozbiljno, a što u šali, htio pokazati kako se često nije radilo o nekoj velikoj inteligenciji.

Spominjući primjerice slučaj kad je netko svojevremeno pomoću 100.000 fotografija mačaka istrenirao AI da prepoznaje mačke na fotografijama uz 98 postotnu preciznost, usporedio je taj "uspjeh" sa sposobnostima dvogodišnjeg djeteta kojem je po mišljenju psihologa dovoljno da vidi dvije mačke kako bi ih mogao prepoznavati.

Dao je i primjere u kojima umjetna inteligencija može dati bolje rezultate od ljudi poput igranja šaha ili još složenije igre Go u kojoj je računalo 2015. godine pobijedilo svjetskog prvaka, ali je istaknuo i kako je to računalo imalo 1500 CPU-ova i trošilo 440 kWh, a bilo je specijalizirano samo za Go.

S obzirom na to da tvrtka Project 3 Mobility Mate Rimca radi na razvoju robotaksija, odnosno vozila koja bi imala petu razinu autonomne vožnje, snažno je odjeknula njegova izjava kako peti level autonomne vožnje neće nikad postojati. Na meti njegovih kritika nije bio Rimac već Elon Musk, a svoje tvrdnje obrazložio je s dva primjera.

Govoreći o pariškom rotoru na Place de l'Etoile, rekao je kako oko 18 sati u njemu bude veliki nered kroz koji je mogu proći samo oni koji imaju specijalne vještine.

"Autonomni auti ne mogu imati takve vještine jer oni prate pravila vožnje. Ako to radite, bit ćete zaglavljeni tri sata" - nasmijao je Julia okupljene i dodao kako su za prolazak kroz navedeni rotor potrebne društvene i pregovaračke vještine.

Kao primjer složenosti potpuno autonomne vožnje dao je i primjer koji se mogao vidjeti 2018. godine kad su objavljeni videi s 10 milijuna milja autonomne vožnje koje je ustupila jedna Googleova tvrtka, a na kojima se vidjelo kako samovozeći automobil svako malo staje kad je pored njega na pločniku slučajno šetao radnik koji je nosio znak "Stop".

"Automobil koji vidi nešto novo, ne kreira nove situacije. Ljudi se prilagođavaju situacijama koje nika dnisu vidjeli, dok se umjetna inteligencija pouzdaje u povijesne podatke i ne kreira nove situacije".

Predavanje je zaključio prikazom grafa na kojem se vidjela ljudska inteligencija koja varira od aktivnosti do aktivnosti, dok je za umjetnu rekao da neke stvari poput igranja šaha ili Go-a može raditi bolje od ljudi, ali je potrebno beskonačno AI-ova kako bi se pariralo svim ljudskim sposobnostima za što će trebati puno vremena.