Broj Internet kupaca u EU udvostručen u pet godina

Broj Internet kupaca u EU udvostručen u pet godina

Broj građana Europska unije koji kupuju preko Interneta udvostručio se na 40 posto usporede li se 2005. i 2010. godina.

(Kao što se vidi iz prikaza, najviše je Internet kupaca u Danskoj, Velikoj Britaniji i Nizozemskoj, a najmanje u Rumunjskoj, Bugarskoj i Litvi)

Rezultati su to Eurostatove studije koja se može pronaći ovdje (PDF 1,16 MB, 130 str).

Zanimljivo je da je rast zabilježen uglavnom u državama u kojima je internet trgovina već bila raširena, dok je ona manje popularna u južnoj i istočnoj EUropi. Rep.hr nedavno je objavio podatke Gfk-ovog istraživanja prema kojem u Hrvatskoj kupuje 400.000 hrvatskih građana.

Kad je u pitanju pristup Internetu, u EU je on u 2010. godini dosegnuo 70 posto, od 33 posto u Bugarskoj do 91 posto u Nizozemskoj.

Većina kupaca kupuje uglavnom unutar svoje države, tek 23 posto kupaca kupuje dobra ili usluge iz druge članice EU putem Interneta. Ipak, ima izuzetaka poput Malte gdje je 90 posto kupaca kupovalo robu iz drugih članica EU.

Najčešće kupovana dobra su odjeća i proizvodi i usluge vezani uz putovanja. Iznenađujuće - računala i elektronska dobra najmanje se kupuju online.

Kad je u pitanju broj tvrtki koje prodaju putem Interneta - njihovo povećanje nije pratilo povećanje broja kupaca - u EU ih je 14 posto.