LinkedIn analizirao ekonomske trendove u vrijeme krize

LinkedIn analizirao ekonomske trendove u vrijeme krize

Godišnji Ekonomski izvještaj za predsjednika koji Odbor gospodarskih savjetnika svake veljače podnosi predsjedniku SAD-a po prvi puta je sastavljen uz pomoć informacija dostupnih preko popularne poslovne društvene mreže LinkedIn.

Analizirali su se podaci nekoliko desetaka milijuna Amerikanaca koji imaju objavljene poslovne informacije od 2007. godine do danas, a osim praćenja rasta pojedinih grana industrije u postotcima, u izvještaj se uvrstio i omjer stvorenih i ukinutih radnih mjesta po svakoj od kategorija. Prema izvještaju, najbrže rastuća je industrija obnovljivih izvora energije sa +49,2 posto iza koje se nalaze Internet s 24,6 posto, online izdavaštvo s 24,3 posto i e-obrazovanje s 15,9 posto. S druge strane spektra je novinsko izdavaštvo to jest tisak sa zabilježenim padom od čak 28,4 posto, a slijede ga maloprodaja (-15,5 posto), građevni materijali (-14,2 posto) i automobilska industrija koja se u SAD-u smanjila za 12,8 posto u zadnjih pet godina.

Prema analizi rasta obujma zapošljavanja tj. omjera novih i ukinutih radnih mjesta, vodeći su Internet, bolnice i sustav zdravstvenog osiguranja, zdravstvo, fitness, nafta i energija, te IT, a najviše radnih mjesta izgubljeno je u maloprodaji, građevini, telekomunikacijama, bankarstvu i automobilskoj industriji. Najuspješniji oporavak od početka gospodarske krize ostvarile su IT i oglašavačka industrija, te tvrtke koje se bave izradom računalnog softvera koji su nakon neprestanog pada dosegle najnižu zaposlenost 2009. godine, a trenutno su po rastu broja radnih mjesta nadmašili predrecesijske brojke. Iz LinkedIna su priopćili kako su zadovoljni suradnjom s američkim vlastima u ekonomskoj analizi tržišta i najavili još detaljniji pristup praćenja tržišnih trendova i rasta pojedinih industrija proučavajući preko 150 milijuna profila svojih korisnika.