Google od HTZa dobio posao vrijedan 5,1 milijun kuna bez natječaja

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) dodjelila je izravnom pogodbom Googleu i švicarskoj marketinškoj agenciji AdLink posao internetskog oglašavanja hrvatskog turizma bez natječaja, javlja poslovni.hr.

Iako je standardni prag za raspisivanje natječaje 200 000 kn, HTZ je pronašao rupu u zakonu - usluge oglašavanja na internetu aktualnim Zakonom o javnoj nabavi izuzete su od obveze raspisivanja javnog natječaja!

HTZ je 11. veljače u Narodnim novinama objavio namjeru zaključivanja posla o reklamiranju putem interneta s tvrtkama Google Irska i AdLink Media Švicarska. Cilj kampanje je privući turiste iz Njemačke, Austrije, Italije, Slovenije i Češke. Za isti posao bile su zainteresirane još dvije agencije - Interactive.agency i XClaim.

Komentirati nisu htjeli niti iz HTZa, ali niti iz Googlea, koji inače voli isticati da ima najtransprentniji sustav oglašavanja na svijetu. Najave da Google ove godine otvara ured u Hrvatskoj nisu neobične, ako se uzme u ubzir da je po neslužbenim procjenama Google lani od tvrtki iz Hrvatske imao prihode od oko šest milijuna eura. Polovica je ostvarena od oglasa upućenih hrvatskim korisnicima interneta, a druga polovica od oglasa namijenjenih stranim tržištima, najviše oglašavanjem hrvatske turističke ponude.

Unatoč svjetskoj gospodarskoj krizi očekuje se nastavak rasta oglašavanja putem interneta, u čemu prednjači Google, čija je tražilica najpopularnija u Hrvatskoj, gdje se procjenjuje da ju koristi i do 98 posto korisnika interneta, odnosno oko dva milijuna građana Hrvatske, što je za pola milijuna više nego lani.