Kako se treba ponašati na društvenim mrežama?

Kako se treba ponašati na društvenim mrežama?

Nepostojanje jasnih pravila o ponašanju na društvenim mrežama odlučio je ispraviti Hrvatski telekom koji sve poziva da sudjeluju u njegovoj izradi i tako osvoje vrijedne nagrade.

Budući da nagli razvoj društvenih mreža u Hrvatskoj nisu pratila formalnija pravila ponašanja koja bi olakšala komunikaciju i doprinijela boljem razumijevanju sudionika, HT je odlučio svim korisnicima društvenih mreža omogućiti da osobno sudjeluju u stvaranju ovog priručnika. Cilj priručnika je definirati formalna i neformalna pravila ponašanja za Facebook, Twitter i ostale društvene mreže, a prema mišljenju hrvatskih korisnika. 

Tako svi korisnici putem aplikacije e-bonton koja se nalazi na Facebook stranici HT-a, mogu poslati svoje prijedloge pravila ponašanja koja smatraju poželjnim na društvenim mrežama. Svaki korisnik može poslati do 10 prijedloga koje će pregledati stručni žiri te odlučiti koji od njih će se naći u izdanju e-bonton priručnika. Prijedlozi će se zaprimati do 27. studenoga 2011. godine, a sam priručnik bit će objavljen u prosincu te će osim u tiskanom biti dostupan i u besplatnom elektroničkom izdanju na Planetu 9 – HT-ovom rješenju za čitanje eKnjiga.

„Poštivanje, uvažavanje i predviđanje komunikacijskih potreba svakog korisnika dovelo nas je na poziciju lidera i inovatora na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu. Kao kompanija i sami aktivno sudjelujemo u komunikaciji na društvenim mrežama te nailazimo na primjere u kojima bi postojanje formalnijih pravila ponašanja značajno doprinijelo potpunom razumijevanju i ukazalo na poštivanje svih uključenih sudionika. Stoga smo se i odlučili za izradu ovog takozvanog bontona 21. stoljeća za hrvatsko tržište, a svi korisnici društvenih mreža u Hrvatskoj pozvani su da sudjeluju u njegovom stvaranju. „Posebno mi je drago što ćemo ga izdati u godini kada obilježavamo tri značajne obljetnice: 130 godina fiksne telefonije u Hrvatskoj, 20 godina mobilne telefonije te pet godina MAXtv-a“ istaknula je Maja Weber, direktorica Odjela za odnose s javnošću HT-a.

Dosad brojni prijavljeni prijedlozi mogu se pronaći na Facebook stranici HT-a, a korisnici društvenih mreža se vrlo jednostavno mogu uključiti i dati vlastite prijedloge. Žiri sačinjen od psihologa, sociologa, stručnjaka za odnose s javnošću i community managera izabrat će, uz one koji će ući u elektroničko i tiskano izdanje e-bontona, i najbolji prijedlog koji će osvojiti prvu nagradu – tablet Motorola Xoom, te 10 prijedloga koji će biti nagrađeni sa mobilnim uređajem HTC Wildfire S.