Kviz Zorana Prnjaka u kratkom roku skupio 160.000 igrača

Kviz Zorana Prnjaka u kratkom roku skupio 160.000 igrača

Facebook kviz reKVIZit u vrlo ratkom vremenu skupio je preko 160 tisuća korisnika, a broj novih stalno raste.

Kviz je vrlo igriv i zarazan što se vidi i po tome da je na njemu u svako doba dana aktivan niz igrača koji u različitim "sobama" odgovaraju na fond od preko 32000 pitanja, a ovisnost koju stvara potvrđuje i broj bodova koje su neki igrači skupili. Prostora za unaprjeđenje dakako ima, ali toga je svjestan i autor Rekvizita, 26-godišnji Zoran Prnjak kojem smo postavili nekoliko pitanja putem maila.

Otkud ideja za izradu aplikacije?
Sam začetak Rekvizita je bio slučajan, u 4. mjesecu 2010. godine. Tri stvari su se poklopile u isto vrijeme.
a) Programer sam po struci, a u slobodno vrijeme iz zabave sam isprogramirao vlastiti web chat server. Negdje iza Nove godine(2010). S chat serverom nisam imao nikakve planove, oko objavljivanja, niti išta slično.
b) Isto iz zabave, isprogramirao sam chat bot (program koji vadi pitanja i čeka točan odgovor). Prije 7-8 godina, još na faksu, sam vidio nešto slično na IRC serverima. Danas je IRC pri izdisaju, jer su dosta pristupačniji Facebook chat, Gmail chat i slični servisi.
c) Zaposlen sam u tvrtci Gohome, za koju sam tada implementirao vezu Gohome-Facebook. Tako sam se na taj način upoznao sa Facebook platformom.

Kada te tri stvari spojite, dobijete kviz unutar Facebooka. Jednom sam ga pokrenuo na lokalnoj mreži u firmi, što su kolege (uključujući i šefove) s oduševljenjem prihvatili. Šefovi (Đulijano Nola i Dražen Drnas) su izašli u susret, tako da su mi poklonili mjesto na serveru, da kvizu može pristupiti bilo tko s Facebook računom.

Koliko vremena je trebalo za izradu, i koliki je dio otišao na pisanje pitanja?
Na Rekvizitu radim u slobodno vrijeme, kad god stignem. Teško je odrediti točno koliko je to, recimo dva-tri sata dnevno u prosjeku. Na samom početku pitanja su pisali kolege, prijatelji, cura, a sada to rade svi igrači koji to žele.

Kakve su reakcije korisnika Facebooka? Reklo bi se da je aplikacija iznimno uspješna?
Reakcije su puno bolje nego što sam mogao zamisliti na samom početku. Facebook podaci kažu da sada Rekvizit preko 120.000 mjesečno aktivnih igrača, više od 20.000 like-ova, a preko 700 ljudi je dalo osvrt na Rekvizit, s prosječnom ocjenom 4.9 / 5.

Imate li kakvih statističkih podataka o korištenju, (možda je najzanimljivije vrijeme korištenja po korisniku)
Detaljnijim statistikama se do sada nisam imao prilike baviti. Svaku sekundu slobodnog vremena koristim da isprogramiram nešto novo. Lista ideja koje čekaju implementaciju je ogromna i na to sam stavio
prioritet. Usto, držim da dok novi korisnici dolaze, ne moram se baviti optimizacijom kanala kojim oni dolaze.

Drugi razlog je što aplikacija nije komercijalna. Kad bi tu postojali neki prihodi, onda bi imalo više smisla optimizirati iste. Dosadašnji način rada se ispostavio prilično efikasan, s obzirom na okolnosti, jer moje vrijeme je ograničeno i kad radim na Rekvizitu trudim se da je baš to najkorisnije samim korisnicima.

Hoće li rekvizit doživjeti unaprjeđene verzije?
Zadnje vrijeme radim čak i više nego prvih mjeseci. Rekvizit nije još ni približno onome kakav želim da bude. Lista ideja za implementaciju je ogromna. U svakom slučaju, Rekvizit je sve samo ne gotova igra :)

Može li rekvizit doživjeti komercijalni uspjeh i bi li on bio moguć s engleskom verzijom kviza?
Nadam se da može :) Do sada sam Rekvizit radio isključivo iz zadovoljstva što imam priliku raditi drugima nešto korisno i zabavno. Nedavno sam počeo eksperimentirati s virtual goods-ima, po uzoru na veće strane Facebook igre.
Na taj način svi korisnici neometano igraju, dok oni koji to žele mogu za novac dobiti nekakve naprednije elemente igre. Protivnik sam bannera, jer mislim da na negativan način odvlače pažnju igrača, a financijska nagrada je jako mala, tako da od toga nitko nema koristi.
Plan je u bližoj budućnosti raditi na novim funkcionalnostima kviza. Drugi jezici za sada nisu u planu, ali ta ideja je već odavno jako zanimljiva.

Imate li nakon iskustva s rekvizitom nekakav savjet za druge tvorce Fb aplikacija?
Rekvizit sam radio na principu: osmisli ideju, implementiraj, prati reakcije igrača. Ako im se sviđa super, ako ne odbaci i probaj nešto drugo. Nastojao sam da su ti implementacijski koraci u okviru par dana. Ne bih mogao priuštiti da razvijam nešto mjesecima, pa na kraju to moram odbaciti.
Kada radite novu aplikaciju, kao što je Rekvizit, nemate se na što ugledati. Držim da smo, kao ljudi, jako loši u predviđanju budućnosti. Ili konkretno, što će se korisnicima svidjeti a što ne. Stoga je zgodno dodavati nove funkcionalnosti u manjim koracima, jer ih je tako lakše korigirati ili eventualno odbaciti.

Prnjak nas je zamolio da navedemo i kolege koji su mu pomogli u stvaranju kviza, a to su uz već spomenute šefove i: Maruška Batinović, Edita Dolci, Mia Petrović, Ivan Đidara, Rajko Stojanac, Duje Reić, Hrvoje Radić, Martina Kovačević, Kristian Lasić, Marta Pilić i Saša Pilić.