Šarić i Gavrilović: Mogući manji padovi posjećenosti uz Googleov novi algoritam

Googleove izmjene algoritma poslužile su kao povod za nekoliko pitanja koje je rep.hr uputio hrvatskih SEO stručnjacima Brunu Šariću i Siniši Gavriloviću.

(Foto: Siniša Gavrilović)

 "Svaka promjena koju Google implementira u svoj algoritam sigurno je bila na neki način najavljena ili od strane Googlea ili od same industrije. Rijetko se događa da nas Google iznenadi. Po mom osobnom mišljenju dovoljno je redovito pratiti službene blogove i blogove stručnjaka koji su u toku s navedenom tematikom te reagirati na vrijeme tj. prije samog updatea algoritma. Trenutna promjena prema službenoj objavi cilja tzv. keyword stuffing i razne nedozvoljene sheme međusobnog linkanja domena, a svi mi koji se bavimo ovim poslom o tome znamo već dugi niz godina stoga nas to ne iznenađuje", rekao je za rep.hr SEO stručnjak i vlasnik stranice seo.hr Bruno Šarić, te dodao kako očekuje da će sama promjena izazvati određene padove u posjećenosti pojedinih domena, no ne u toj mjeri da webmasteri ne bi mogli ispraviti situaciju uklanjanjem problematičnih stvari.

S njim se slaže i vlasnik tvrtke za web dizajn trenutak.hr Siniša Gavrilović koji tvrdi kako bi bilo rizično od Googlea donijeti bilo kakvu promjenu koja bi utjecala na značajniji dio SERP rezultata. "Sve promjene koje stižu to čine postupno. Ova je već dugo najavljivana i prema informacijama koje imam ona neće, bar ne u početku, utjecati na više od tri posto ukupnih SERP-ova. Što će biti kasnije, ne usudim se špekulirati ali sam siguran da većih potresa neće biti. Svima je u ovoj igri potrebna stabilnost. Ne radi se zapravo o nikakvim promjenama već samo o strožoj primjeni postojećih i poznatih pravila", rekao je Gavrilović. Stručnjake koji se bave SEO optimizacijom duže vrijeme ne mogu iznenaditi nikakva nova pravila ili mehanizmi koje Google implementira jer su neprestanu u toku s najavama, stručnim tekstovima i diskusijama na forumima. "Pokušavamo shvatiti 'širi okvir' jer samo tako možemo donekle znati što nas čeka u budućnosti. Jednom kada promjene budu objavljene ili najavljene obično je prekasno za bilo kakvu reakciju. Treba se držati pravila igre a ne tražiti "rupe" jer ako radimo na takav način ovakve izmjene nisu nikakav problem čak štoviše i mi unutar SEO kuga ih gledamo kao rješenje", objasnio je Gavrilović. Svi se definitivno slažu da stranice koje imaju kvalitetno odrađenu SEO optimizaciju neće imati nikakvih problema nakon ovih i budućih izmjena, a bilo kakvi sitni padovi posjećenosti mogu se bez problema odmah korigirati ako je sustav dobro dizajniran.