Šarunić: Konkurencija je velika, ali ShoutEm ima dugoročni potencijal

Gost jučerašnje Startup srijede bio je suosnivač tvrtki ShoutEm i Pet minuta Saša Šarunić koji je govorio o poduzetničkim počecima s poslovnim partnerom Viktorom Marohnićem, razvoju poslovanja i problemima na koji nailaze poduzetnici.

Iako je developer i zaljubljenik u porgramiranje, Šarunić zajedno s poslovnim partnerom Viktorom Marohnićem već nekoliko godina uspješno plovi poduzetničkim vodama. O velikom interesu za njihov rad svjedočila je puna dvorana Zagrebačkog inkubatora poduzetništva.

Nakon otkaza u jednoj velikoj IT tvrtki, prvi samostalni projekti za Šarunića i Marohnića bili su Ptičica, stranica za druženje i izlaganje fotografija na internetu te društvena mreža Trosjed.

U pola godine Trosjed je imao 100.000 registriranih korisnika i 25 milijuna učitavanja stranice, no bili smo u zabludi da ćemo moći živjeti od njega - rekao je Šarunić. Nakon ovih projekata 2007. godine uslijedilo je osnivanje tvrtke Pet minuta, a prva investicija u iznosu od 280.000 eura stigla je od BICRO-a. Osnovna ideja bila im je napraviti društvenu mrežu na mobitelima te je tako rođen ShoutEm. Naknadno su napravili zaokret prema izradi mobilnih aplikacija. Ideju je prepoznao slovenski fond RSG Capital koji je u ShoutEm investirao 1,2 milijuna dolara. Jedan od uvjeta investicije bio je izdvajanje ShoutEma iz tvrtke Pet minuta za koju je sada zadužen Luka Abrus. 

ShoutEm služi za izradu mobilnih aplikacija, ali u sebi ima i društvenu komponentu, tako da je to logičan nastavak svega što smo prije radili, rekao je Šarunić. U Hrvatskoj su zadržali development, dok je SAD-u, odnosno New Yorku prodaja. U New Yorku, iz Viktora Marohnića trenutačno radi dvoje stalno zaposlenih.

Kad je riječ o rezultatima Šarunić je rekao kako su tijekom 2011. godine bilježili osam prodanih licenci za ShoutEm mjesečno, dok se do kraja ove godine nadaju doći do tzv. break-even točke, odnosno do toga da pokrivaju svoje troškove koji mjesečno iznose oko 40.000 dolara.

Konkurencija u ovom području je jaka, tu su tvrtke kao što je Mobile Roadie, Business Apps, Wordpress, te smo u potrazi za novom investicijom kako bi dalje razvijali ShoutEm. Velike firme su zainteresirane za kupnju ShoutEma ili traže suradnju s nama, no u ovom trenutku ne razmišljamo o prodaji jer u Shoutemu vidimo dugoročni potencijal, rekao je Šarunić.

Za kraj predavanja Šarunić je prisutnima rekao da im za uspjeh trebaju tri stvari: dobar poslovni partner, dobar odvjetnik i dobar knjigovođa.

Okupljene je najviše zanimalo kako pronaći investitora, podjela udjela nakon investicije, prava nad intelektualnim vlasništvom, dokumentacija pri traženju investicija i drugo što pokazuje interes i potrebu za edukacijama iz ovog područja.