Tajna uspješnog IT projekta: kanali distribucije, dizajn i mjerljivost

Tajna uspješnog IT projekta: kanali distribucije, dizajn i mjerljivost

Put od nezaposlenosti pa do tvrtke u Silicijskoj dolini životna je priča Matije Kopića iz Farmerona koju je ispričao večeras na StartUp srijedi.  

Pred brojnom publikom u prostoru koji je kao i inače omogućio HGK, Kopić je ispričao svoje početke koji su izgledali isto kao i mnogi drugi. "Mi smo isto nakon faksa bili jadni bez posla" rekao je Kopić i izazvao sažaljenje, a uskoro i smijeh izjavom kako je ta faza trajala tek dva tjedna.

Kako on dolazi iz poljoprivredne obitelji, odlučio je napraviti nešto samostalno, a na smjer kretanja utjecala je i činjenica da 164 milijuna poljoprivrednika ima pristup Internetu. Tvrdi kako je na FOI-u bio tek prosječan student, koji je kodiranje svladao samostalno.

Njegova priča nastavila se investicijom o kojoj je već ranije bilo riječi, kao i odlaskom u SAD koji se činio logičnim izborom, s obzirom da je do tog trenutka 40 posto upita korisnika dolazilo iz te države. "Silicijska dolina je dolina kao i svaka druga" rekao je Kopić, ali otkrio da se samo tamo po kafićima može vidjeti ogroman broj IT poduzetnika vrlo visokog ranga.



Trojac iz Farmerona u Silicijskoj dolini prošao je pravi mali tečaj IT poduzetništva zahvaljujući fondu koji je uložio u njih, a kroz koji su shvatili koliko su za IT projekte važni kanali distribucije, dizajn i mjerljivost.

Kopić je rekao kako je priču o kanalima distribucije koji obuhvaćaju sve od oglašavanja na Googleu pa do prodaje po kućama prvi put čuo tada, ali mu je danas zapravo vrlo zdravoseljačka i logična, a istaknuo je i važnost mjerljivosti svega od prometa, do konverzije i zaključio kako svaki dodir korisnika s proizvodom mora biti mjeren na osnovu čega se treba prilagođavati strategija razvoja.

Njegov Farmeron danas koristi 368 korporativnih farmi iz 14 država svijeta, a u budućnosti razvoj planira imati u Hrvatskoj, a u SAD-u prodaju i marketing. Tvrtka još nije došla do break-even točke, ali trenutno uspijeva pokriti troškove plaća.

Publika, ali i novinari koji su bili brojniji nego inače pokazali su solidan interes za Farmeronovom pričom što se vidjelo i po velikom broju pitanja, kroz koja se otkrilo kako Kopić svim poduzetnicima preporučuje profil na AngelListu, kako vjeruje u skoru revoluciju Enterprise softwarea, kako su kvalitetni ljudi važniji od novca, te kako naši ljudi nisu ništa manje pametniji i inovativni od onih u Americi ili bilo gdje drugo.