Kakav Google? Najpoželjnije je raditi u švedskom Mojangu!

Kakav Google? Najpoželjnije je raditi u švedskom Mojangu!

 Vlasnik tvrtke koja stoji iza megapopularne igrice Minecraft tri milijuna dolara dobiti podijelio je svojim zaposlenicima.

(Foto: Markus Persson u stvarnosti i u Minecraftu)

Kad je švedski programer Markus "Notch" Persson odlučio staviti online malu video igru koju je razvio iz hobija u slobodno vrijeme nije mogao zamisliti da će samo tri godine kasnije biti multimilijunaš koji je potaknuo revoluciju takozvanih indie igara. Alfa verzija Minecrafta objavljena je u lipnju 2009. godine po cijeni od deset eura i uspjela se, bez ikakvih oglasa ili marketinga, prodati u nevjerojatnih 800 tisuća primjeraka nakon čega je Persson dao otkaz u softverskoj kompaniji za koju je radio kao developer i posvetio svo vrijeme razvijajući svoj projekt.

Beta verzija oborila je rekord sa prodanih milijun primjeraka po povišenoj cijeni od 15 eura i potaknula lavinu video kanala na YouTubu posvećenih isključivo Minecraftu od kojih su neki, poput britanskog Yogscasta, sakupili preko milijun pretplatnika i postali toliko popularni da žive samo od toga te se njihovi video zapisi pojavljuju u top deset najgledanijih video zapisa na YouTubeu. Finalna verzija igre objavljena je u siječnju prošle godine, a ukupno je prodano preko četiri milijuna primjeraka što je Perssonu donijelo oko sto milijuna dolara zarade.

Budući da sam nije mogao raditi na programiranju Minecrafta i voditi poslovanje, osnovao je tvrtku Mojang u švedskom Stockholmu koji trenutno zapošljava 25 ljudi i smatra se jednom od najuspješnijih indie studija za razvoj igara. Popularnost Mojanga ne leži samo u uspješnosti prodaje Minecrafta nego i u stavovima koje oni promoviraju te odnosu Notcha sa svojim fanovima koji fanatično prate svako slovo koje on napiše na svom privatnom blogu. Svjestan koliko je njegov uspjeh utjecao na stvaranje nebrojenih drugih malih timova koji razvijaju na stotine indie igara, Persson neprestano ulaže na desetke tisuća dolara u razne projekte poput Humble Indie Bundlea, a nedavno je ponudio legendarnom američkom dizajneru igara Timu Schaferu milijun dolara da napravi nastavak svoje igre Psychonauts.

Kako uvijek naglašava da su njegovi zaposlenici razlog zbog kojeg je Mojang najbolja tvrtka na svijetu, Notch je 1. ožujka objavio na svojem Twitter kanalu da će svoju dividendu od udjela dionica Mojanga podijeliti ravnopravno među zaposlenicima, što je izazvalo brojne pohvale. Budući da ona iznosi tri milijuna dolara, svaki od njih dobiti će čak 120 tisuća dolara.