Zagrebački Pitch Bootcamp: Gone in 30 seconds

Zagrebački Pitch Bootcamp: Gone in 30 seconds

Startup Pitch Bootcampu održan jučer u prostorijama Fakulteta za elektrotehniku i računarstvo, mladi programeri imali su priliku naučiti tajne dobrog prezentiranja ideja od iskusnih poduzetnika.

Dino Bendeković, izvršni direktor Interfokusa, ukratko je objasnio svrhu Startup Pitch Bootcampa kao uvodno predavanje kojeg je organizirao Founder Institut s ciljem upoznavanja novih poduzetnika s načinom te problematikom prezentiranja ideja. Founder Institut želi u Zagrebu održati cijeli semestar u kojem bi polaznici naučili kako od ideje stvoriti gotovi proizvod te kako privući ulagače.

 Vladimir De Franceschi iz Founder Instituta prepoznao je potencijal mladih hrvatskih IT stručnjaka te je njegov cilj spojiti ih sa Silicijskom dolinom. Svrha instituta je pomoći poduzetnicima čiji su projekti još u ranom stadiju razvoja, prepoznavanje dobrih i loših ideja te uklanjanje pogrešaka u dobrim idejama da bi postale privlačne ulagačima. Predavanja bi se održavala jednom tjedno, a na svakom predavanju bio bi iskusni mentor, jer je cilj polaznike naučiti kako sustav funkcionira u stvarnom svijetu, a ne na idealiziranim primjerima kakvi se uče na većini fakulteta. Ulogu mentora na jučerašnjem predavanju imali su Ivo Špigel, suosnivač i član Uprave Perpetuum Mobilea i Ozzy Papic, serijski poduzetnik. Među popularnijim mentorima instituta inače se nalaze CEO-i Twittera, Zynge, PayPala, Evernotea, Divixa, Ataria te mnogi drugi. Semestar nije besplatan, a svrha naplaćivanja je činjenica da će samo oni koje to stvarno zanima pristupiti te mentori neće gubiti vrijeme na polaznike koji će odustati. Trenutačna cijena semestra je 650 euroa, ali organizatori se nadaju spustiti cijenu pronalaženjem sponzora i time znanje učiniti još pristupačnijim. De Franceschi rekao je kako se u svijetu godišnje, po dostupnim podatcima, otvara 25 000 startup kompanija od kojih oko 1000 uspije naći ulagača, a samo njih par stotina uspije opstati.

Špigel: Sedam pravila za izbor dobre startup ideje

O tome kako odabrati ideju za startup govorio je Ivo Špigel, koji je istaknuo je kako mnogi developeri ne znaju da li podijeliti ideje s drugima te je rekao kako će se - ako je drugi ukradu odmah smisliti neka nova, bolja ideja. Napomenuo je kako neki developeri od ulagača traže da potpišu ugovor o tajnosti te da takvi odmah lete kroz vrata. Mnogi kažu da je za postati uspješan poduzetnik potrebno puno neuspjeha što potvrđuje Rovio, kompanija koja je stvorila Angry Birds, koja je prije tog velikog uspjeha napravila pedesetak igrica koje su spektakularno propale. Špigel je pokazao sedam pravila za odabir dobre startup ideje: jednostavne ideje uspiju, treba imati jedan izvor prihoda (bar na početku), prepoznati idealnog korisnika, ideja se mora moći objasniti (jer u suprotnom nitko neće uložiti u nju), mala tržišta ne valjaju (popularnost u Hrvatskoj i popularnost u SADu stvaraju vrlo različite prihode), treba umiješati malo tajnog umaka (prepoznati po čemu se razlikuje od konkurencije) i treba biti originalan. Kao prijedlog za kraj rekao je da se ideja pokuša objasniti majci te ako ona ne shvati o čemu se radi u desetak minuta znači da prezentacija nije dobra.

Papic: Prezentacija "u dizalu" traje 30 sekundi

Ozzy Papic osnivač je dvije kompanije, NITIX koja je predana IBMu i sada čini jezgru IMBove Small Business inicijative te Highway One koja je prodana Telefonici. Papic prezentiranje ideja smatra prodavanjem i to prodavanjem ideje, proizvoda te samog razvojnog tima. Ako razvojni tim izgleda vrlo sposobno veća je mogućnost da se ulagač odluči napisati ček. Prezentacije ideja podijelio je u tri skupine, prezentacija u dizalu koja traje svega 30 sekundi u kojem poduzetnik mora zainteresirati potencijalnog ulagača i na temelju toga dogovoriti razgovor, kratku prezentaciju koja traje oko 15 minuta i standardnu prezentaciju koja traje sat vremena u kojoj poduzetnik detaljno predstavlja proizvod. Kao pripremu istaknuo je istraživanje ulagača, poznavanje proizvoda koji se predstavlja do najsitnijih detalja te dodao da za vrijeme držanja prezentacije rekao je da treba biti opušten, kako nije samo važno što se kaže već i kako se kaže, kako se ideje trebaju braniti argumentima te kako srce prodaje ideju. Spomenuo je i neke stvari koje se ne smiju raditi za vrijeme prezentacije među kojima su: biti arogantan, obraćati se s visoka, biti očajan ili ponašati se kao najpametniji. Za kraj je rekao da je predstavljanje ideja kao sviranje za publiku, a time je želio reći da se neće svakom ulagaču svidjeti svaka ideja te da se prezentacije trebaju prilagoditi ulagačima.

Nakon predavanja uslijedilo je prezentiranje ideja mladih poduzetnika pred žirijem koji je svaku prezentaciju kritizirao. Kritike su naravno bile konstruktivne te su dani savjeti kako poboljšati prezentacijske vještine.

Prijave za edukaciju moguće su na stranici http://fi.co/apply/zagreb.

 Fotogalerija s događaja može se pronaći na rep.hr-ovim Facebook stranicama.