Reboot - novi početak časopisa za igre

Reboot - novi početak časopisa za igre

Ekipa koja već 15 godina izdaje časopise za računalne igre krenula je u novi projekt u kojem po prvi put iza sebe neće imati nekog velikog izdavača.  

(Foto: urednik časopisa Reboot Dario Zrno i direktor Digitalne Avanture d.o.o. Damir Đurović s novom naslovnicom časopisa u pozadini)

Predvođen urednikom Dariom Zrnom i direktorom Damirom Đurovićem, tim koji je stajao iza nekadašnjeg Hackera, PSX, Gameplaya a na kraju i Next Levela, nakon privremene stanke ide dalje, a njihov novi časopis zvat će se Reboot.

Kakvo je trenutno stanje na tržištu časopisa računalnih igara?
DĐ: Situacija je znatno drugačija nego nekad, kad su izlazila tri časopisa. Nakon što je prestao izlaziti Next Level nema ni jednoga, no, sad se vraćamo.

Je li u današnje vrijeme bolje pokrenuti portal nego časopis te tematike?
DZ: Ne, vani izdavači još uvijek traže pravi model poslovanja. Primjerice cijela ekipa iz tiskanog izdanja jednog talijanskog časopisa se preselila online. Izdavači su im smanjili iznos za promociju za 50 posto, a uspjeh je izostao. Požalili su zbog tog poteza.

Možete li vi uspjeti s časopisom na hrvatskom tržištu u vrijeme kad tiskanim izdanjima nije lako?
DĐ:
Po prvi put iza nas ne stoji nitko osim nas samih - skupine ljudi koja je to radila zadnjih 15 godina seleći se iz jednog časopisa u drugi. Mi vjerujemo da hoćemo, iako naravno, sve ovisi o situaciji na tržištu.

Ipak, imat ćete web stranicu. Tko ju je radio?
DZ:
Web smo radili mi i jedan entuzijast programer. Trebao bi biti dostupan na Reboot.hr do kraja tjedna. U početku će imati malo dnevnih vijesti i forum, a poslije i dio sadržaja iz časopisa. U početku ćemo koristiti postojeće alate, a nakon 2-3 mjeseca imat ćemo i svoj CMS.

Koliko ljudi broji cijeli Reboot?
DZ:
Uža redakcija ima pet ljudi, a šira oko 20. Zanimljivo je kako među njima ima različitih profila ljudi kojima su to honorarni poslovi, od bankara na dalje.

Što mislite o industriji igara nakon 15 godina iskustva?
DZ:
To je jak i razvijen biznis koji se sve više širi, a na svjetskoj razini ima veliku perspektivu, veću nego film i glazba. Naša velika vrijednost je velika mreža kontakata izgrađena u proteklih 15 godina, tako da znamo dosta ljudi koji se okupljaju na sajmovima industrije i sličnim mjestima, a samim tim i pristup materijalima.
Kad je u pitanju Hrvatska, ima nekoliko proizvođača igara s kojima smo u kontaktu, a retail nije u najboljoj situaciji.

Na kraju, što poručiti čitateljima? AKo je suditi po komentarima na vašem novom i ranijim forumima, mnogi jedva čekaju vaš povratak?
DZ:
Treba im reći da nismo nestali nego smo tražili priliku kako se vratiti i raditi ono do čega nam je najviše stalo. Sad smo je našli. U početku ćemo izlaziti samo u Hrvatskoj, a kasnije je u planu i BiH, možda i Srbija.