Vlada napravila prvi korak ka povezivanju registara

Vlada napravila prvi korak ka povezivanju registara

Vlada Republike Hrvatske na današnjoj sjednici napravila je prvi korak koji bi trebao rezultirati povezivanjem brojnih državnih registara.

Kao što se može vidjeti na stranicama Vlade, donesen je zaključak kojim se zadužuje Ministarstvo uprave da do 31. prosinca 2013. godine predloži propis koji će sustavno regulirati vođenje i ažuriranje temeljnih registara za fizičke i pravne osobe, temeljni registar za OIB i temeljnog registra za prostor. Prvi na potezu biti će registri fizičkih osoba, a konkretno radi se o Matici rođenih, Matici vjenčanih, Matici umrlih, Zbirki podataka o strancima, Knjizi državljana i Zbirci podataka o prebivalištu i boravištu.

Iza cijelog procesa krije se više puta najavljivana ideja koja bi trebala smanjiti papirologiju i troškove građana ukidanjem dosadašnje prakse izdavanja velikog broja potvrda i sličnih dokumenata. Kako je za rep.hr pojasnio pomoćnik ministra Uprave Darko Parić, državna tijela po završetku procesa više neće smjeti tražiti one podatke koje sami budu mogli pronaći u nekom od registara korištenjem OIB-a građana.

Nakon donošenja propisa sljedeći zadatak biti će spajanje podataka iz raznih registara na OIB sustav, uz istovremeno usklađivanje koje neće biti sasvim jednostavno s obzirom da različiti registri često sadrže različite podatke o npr adresi nečijeg prebivališta - pojasnio je Parić.

Prema već spomenutom pismenom zaključku, tijela koja vode sve četiri vrste registara u roku od šest mjeseci morat će uskladiti registre sa stvarnim stanjem i o tome obavijestiti Ministarstvo uprave i Povjerenstvo za koordinaciju informatizacije javnog sektora. Državna geodetska uprava i MUP-u u roku tri mjeseca morat će uskladiti podatke u Registru prostornih jedinica odnosno s evidencijom prebivališta, a Ministarstvo financija i Porezna uprava nakon usklađivanja temeljnih registara izvršit će usklađivanje podataka u OIB sustavu s podacima u temeljnim registrima.