Nikad kraja grupnoj kupovini - preko 20 stranica u Hrvatskoj

Nikad kraja grupnoj kupovini - preko 20 stranica u Hrvatskoj

Balon grupne kupovine i dalje se napuhuje. Prema našim podacima na hrvatskom tržištu ugasile se se tri, a aktivno je 26 stranica koja se bave grupnom kupovinom.

U našoj niže prikazanoj tablici naveli smo dva podatka - rejting neke stranice u Hrvatskoj prema servisu Alexa (koji ne može poslužiti kao najpouzdanije mjerilo, ali je koristan za okvirno određivanje posjećenosti) i broj fanova na Facebooku. Navedena dva podatka ne govore puno o financijskoj uspješnosti, ali u nedostatku boljih informacija poredak između stranica pri čemu se vidi da društvene mreže poput Facebooka igraju važnu ulogu, ali i da veliki broj fanova ne znači i automatski uspjeh.

Koliko stranica će opstati?

U cijeloj priči zanimljivo je vidjeti kako se u priču web trgovanja uključuju i ljudi i tvrtke koji s takvim poslom nemaju previše iskustva, što zapravo predstavlja pozitivan korak jer pokazuje kako je sve veći broj ljudi svjestan važnosti trgovine na Internetu. S obzirom da su i sami vlasnici koje smo u ranijim člancima pitali tvrdili kako sve te web trgovine za grupnu kupovinu ne mogu opstati, ostaje za vidjeti do kojeg će trenutka njihov broj rasti i koliko će ih preživjeti duži period. Prema jednoj od ranijih anketa koju si ispunjavali posjetitelja rep.hr-a, 30 posto anketiranih sljedeće godine očekuje opstanak preko 20 takvih stranica, dok većina vjeruje kako će broj pasti ispod deset.

Nastali i agregatori, gotova web rješenja...

Val grupne trgovine pokušavaju iskoristiti i drugi, tako da smo nedavno objavili kako se prodaje domena Kupi.to, a rješenja za grupnu trgovinu u suradnji s tvrtkama smišljaju čak i studenti koji ih i prodaju na "grupni način" tj. uz popuste. U ranijim člancima pisali smo i o agregatorima koji na jednom mjestu objedinjuju ponude više stranica.

S obzirom na sličnost samih web stranica koje nude kupnju uz popust, vidljiv je manjak kreativnosti i diferenciranja, a projet BudiPrvi.hr vjerojatno je jedini (uz već ugašeni SamoDanas.hr) koji je pokušao progurati nekakav novi koncept, ali za sada bez većeg uspjeha.

Najposjećeniji: Kolektiva, Ponuda dana, Kupi me i Grupnjak

Donja tablica potvrđuje liderstvo Kolektive, a iznenađuje drugo mjesto Ponude dana s obzirom da se kao drugi po snazi igrač percipira KupiMe, koji je ukupno gledajući ipak jači s obzirom da ne posluje samo u Hrvatskoj.

  Ime stranice Alexa u HR Facebook fanova
1.
 Kolektiva 35
108.824
 2.  Ponuda dana
149
54.768
 3.  Kupi me
172
105.126
 4.  Žena* 182
5.500
 5.  Grupnjak 354
28.124
 6.  Trebam to
432
13.340
 7.  Uštedi 474
1.490
 8.  Povoljno 482
16.346
 9.  Promotiva 489
779
 10.  Kupujmo povoljno
607
607
 11.  Grupni popust
771
319
 12.  Mega Popust
1.002
66.985
 13.  Uhvati val
1.091
3.928
 14.  Plati manje
1.492
3.525
 15.  Grupni 1.621
58.684
 16.  Šalji dalje
1.760
428
 17.  Bonus plus
3.526
617
 18.  Svi happy
3.711
826
 19.  Ti dam ti dam
4.028 **
14.119
 20.  Nudilica
6.760
67
 21.  Tako lako
6.510
162
 22.  Grupni plus
7.863
227
 23.  Bagatela 12.523
36
 24.  Zgrabi priliku
14.578 **
2.183
 25.  anonimno*** 16.726
142
 26.  Prilikaa tek dolazi
0

* Žena.hr se ne bavi isključivo grupnom kupovinom, tako da njezino četvrto mjesto po posjećenosti ne predstavlja samo one posjetitelje koji su na site došli zbog potencijalne kupovine.
** Zgrabi priliku ima veću posjećenost u BiH nego u Hrvatskoj, a TiDamTiDam.hr u Indiji.
*** Članak ispod linka "anonimno" objašnjava zašto je jedan od siteova anoniman :)

Kolektiva i KupiMe dobili konkurenta - PonuduDana

Internet stranice Kolektiva i KupiMe trenutno su vodeće stranice za grupnu kupnju u Hrvatskoj, a nakon neuspješnog pokretanja Nepropustilice, u ovoj branši okušat će se još jedan novi igrač.

GrupniPopust.hr - novi igrač dolazi na tržište

Internet tržište web stranica koje nude grupne popuste sljedećeg tjedna bit će bogatiji za još jednog igrača koji je uvjeren da na tržištu ima mjesta za sve.

Hrvatski Internet preplavljen stranicama za grupnu kupnju

Povoljno.hr samo je jedna od nedavno otvorenih stranica nastalih po uzoru na američki GroupOn. Što one nude i ima li mjesta za svih?

U Grupnjak.hr do sada uloženo gotovo milijun kuna

Novi web za grupnu kupnju startat će u srijedu 18. siječnja, a od postojećih će se između ostalog razlikovati i po gastro ponudi, putovanjima, adrenalinskim sportovima i tehno proizvodima.

Nakon poplave grupne kupnje slijedi poplava agregatora?

Agregatori koji će objedinjavati ponudu stranica za grupnu kupovinu itekako imaju smisla, no iznenađujuće je što će se uskoro pojaviti najmanje pet takvih stranica.

Startali DajSve.com i Grupiranje.com - prvi agregatori grupne kupnje

Luka Lovošević i Antonio Faletar pokrenuli su jedan, a Domagoj Pavlešić drugi agregator namjenjen objedinjavanju ponuda grupne kupnje.

SviPopusti.hr - još jedan agregator za grupnu kupnju

Novi agregator za grupnu kupnju od postojećih se razlikuje po tome što osim ponude webova za grupnu kupnju objavljuje ljestvicu popularnosti tih siteova na Facebooku i vijesti.

Turizam ispred grupne kupovine po iznosima web plaćanja

Najuspješniji sektor po pitanju web trgovine u Hrvatskoj je turizam, a veličina prometa hrvatskih web trgovina po jednoj od procjena oko 350 milijuna kuna.

Martina Usmiani: Na tržištu ima mjesta za tri do četiri grupna sitea

Na tržištu ima mjesta za tri do četiri igrača, uspjeh Kolektive veći je od očekivanoga, a početak nije bio lagan, detalji su iz odgovora na pitanja koja smo mailom poslali suvlasnici prve hrvatske web stranice za grupnu kupnju Martini Usmiani.

Kolektiva protiv agregatora grupne kupnje

Odvjetnik stranice za grupnu kupnju Kolektiva.hr kontaktirao je novoosnovane agregatore grupne kupnje kako bi sa svojih stranica uklonili Kolektivine ponude.

Grupna kupovina još u ekspanziji - nastala Promotiva

Učestalost pojavljivanja web stranica za grupnu kupovinu se nešto smanjila, no na tržištu se još uvijek pojavljuju novi igrači.