Croatia osiguranje predstavilo automatsku procjenu štete

Croatia osiguranje predstavilo automatsku procjenu štete

Croatia osiguranje predstavilo je danas automatiziranu procjenu štete temeljenu na umjetnoj inteligenciji - prvo takvo u Europi.

Ono se temelji na rješenju Visual Intelligence američke grupacije Solero, koje je Croatia automatizirala kako bi maksimalno ubrzala proces procjene štete i učinila ga što jednostavnijim za korisnika. Sustav se nalazi u procjenilištu za štete u Drmićevoj ulici u Zagrebu, a sama procjena štete na automobilima trajat će šest do osam minuta - što je nekoliko puta kraće nego kod klasičnog načina obrade.

Korisnici cijelo vrijeme ne moraju izaći iz vozila. Nakon što ga uvedu u zatvoreni prostor procjenilišta, s vozačkog mjesta će skenirati QR kod, unijeti tražene podatke u svom mobitelu i odvesti se na platformu koja će zarotirati vozilo za 540 stupnjeva. Prilikom prve rotacije, sustav koji koristi tri kamere napravit će veliki broj fotografija visoke rezolucije na kojima može prepoznati intenzitet i dubinu oštećenja. Kako se radi o machine learningu, sustav nije savršen i još se unaprjeđuje, pa su moguće situacije u kojima ljudski zaposlenik mora odobriti određeni zaključak sustava. Zadnih 180 stupnjeva vozilo se okreće kako bi vozač mogao lakše izaći iz istog smjera iz kojeg je i ušao na platformu, nakon čega izvid štete odmah dobiva na svoju email adresu.

Nakon predstavljanja inovacije, održao se i panel na kojem su sudjelovali direktor Službe za prevenciju zlouporaba i unaprjeđenja procesa obrade šteta u Croatia osiguranju Kristijan Oslić, Krunoslav Ormuž s Fakulteta strojarstva i brodogradnje, Goran Zovak iz Centra za vozila Hrvatske te glavni vještak za prometno-tehnička vještačenja u MUP-ovom centru Ivan Vučetić.

Oni su razgovarali o brojnim temama vezanima uz tehnologiju i umjetnu inteligenciju u automobilskoj industriji, što je uključivalo i EDR sustav koji bilježi podatke bitne za analize prometnih nesreća, a od lipnja 2022. godine obavezan je u svim novokonstruiranim vozilima. Zahvaljujući njemu može se rekonstruirati ponašanje vozača, pa se za primjerice sudar Porschea i kamiona cisterne na Cresu o kojem su izvještavali mediji rlako dokazalo da je uzrokovan proklizavanjem Porschea koji je prije toga vozio oko 200 kilometara na sat.

Govoreći o Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. Krunoslav spomenuo je i kako se automatizirana vozila u njemu navode tek na dva sporedna mjesta te je najavio kako će se za dva tjedna održati sastanak koji bi trebao biti prvi korak u smjeru budućih izmjena Zakona kako bi on po tom pitanju bio definiraniji.