Održan 12. MoodleMoot Hrvatska 2022

Održan 12. MoodleMoot Hrvatska 2022

Tradicionalno godišnje okupljanje korisnika sustava za e-učenje Moodle održno je 6. i 7. lipnja na Srcu.

MoodleMoot Hrvatska 2022 dvanaesto je okupljanje koje je Srce uzastopno organiziralo s ciljem razmjene iskustva, ostvarivanja suradnje i stvaranja regionalne mreže korisnika povezanih sa sustavom Moodle u interaktivnu suradničku mrežu. Sustav Moodle je najrašireniji sustav za e-učenje u svijetu i izgrađen je na oen source platformi te je i u Hrvatskoj najzastupljeniji sustav za e-učenje.

MoodleMoot Hrvatska 2022 održan je online, putem sustava za webinare Srca, a u okviru programa održana su tri pozvana predavanja, 20 izlaganja i dvije radionice. 

Prvo pozvano predavanje održala je profesorica Denise Whitelock, direktorica Instituta za obrazovne tehnologije Open University (UK) pod nazivom „Digital Assessment and feedback: Supporting learners and teachers“ tijekom kojeg je predstavila primjere vrednovanja u online okruženju i davanja povratne informacije korištenjem umjetne inteligencije, a sve u cilju olakšavanja obrazovnog procesa i za nastavnike i studente. Na primjeru nekoliko projekata pokazala je kako automatiziranje povratne informacije može pomoći studentima u učenju. Ujedno je istaknula važnost davanja povratnih informacija studentima koje će im pomoći da analiziraju svoje učenje i vide što mogu još bolje napraviti pri čemu je važno studentima davati i pozitivne povratne informacije. Također je objasnila i kako postavljanjem pitanja u povratnoj informaciji ukazati studentima na mogući put i način daljnjeg razmišljanja vezano za usvajanje pojedine teme.

U drugom pozvanom predavanju Jessica Gramp iz organizacije moodle.org predstavila je projekt „OpenDigCompEdu - Open Digital Competences Training for School Educators“ i Moodle akademiju. Ovaj Erasmus + projekt koordinira moodle.org, a Srce je partner na projektu. Projekt ima za cilj unaprijediti digitalne kompetencije nastavnika i svih koji se bave obrazovanjem kako bi mogli kvalitetno provoditi nastavu u online okruženju primjenom otvorenih obrazovnih tehnologija i otvorenih obrazovnih principa. U okviru projekta izradit će se program usavršavanja za nastavnike koji će se povezati s Moodle akademijom, a bazira se na okviru za digitalne kompetencije nastavnika (DigiCompEdu) koji je izradila Europska komisija, s naglaskom na otvoreno obrazovanje.

Treće pozvano predavanje održao je Rob Lowney s Dublin City University na temu: „Supporting educators’ digital competence development through a community initiative“ u kojem je istaknuo važnost zajednica prakse s ciljem suradnje i dijeljenja znanja i iskustva u organizaciji nastave. Zajednice prakse tijekom pandemije COVID-19 su posebice došle u fokus i pokazale se od velike važnosti jer su omogućile nastavnicima i svima koji se bave obrazovanjem diljem svijeta da se povežu i surađuju kako bi lakše organizirali nastavu u novonastalim okolnostima. Predstavio je „MoodleMunch“ zajednicu koja okuplja nastavnike s ciljem pružanja podrške za usvajanje i unapređenje njihovih digitalnih kompetencija koju je uspostavio Dublin City University. 

Na ovogodišnjem MoodleMootu okupilo se više od 100 sudionika iz Hrvatske i regije koji su tijekom dana prezentirali i raspravljali o sustavu Moodle i njegovim mogućnostima kao i načinima primjene u nastavi. I ove godine nastavnici su podijelili svoja iskustva primjene sustava Moodle u nastavi, posebice tijekom pandemije, zatim o radu s alatima kao što je H5P koji je vrlo dobar za izradu interaktivnog sadržaja, te kako koriste razne Aktivnosti i Resurse u sustavu Moodle za prezentaciju nastavnog sadržaja te aktivno sudjelovanja studenata u nastavi. Zatim prezentacije kako pripremiti i provesti online testove i provesti vrednovanje studenata u online okruženju, što nam omogućava analitika učenja te kako su povezani Moodle i otvoreni obrazovni sadržaji. Posebice su bile zanimljive prezentacije o okviru za razvoj i procjenu e-kolegija te aplikacija za dizajn učenja. Dio prezentacija bio je vezan uz tehnički dio sustava Moodle. 

Stručnjaci Srca održali su i dvije interaktivne online radionice u utorak 7. lipnja i to na temu „Kako snimiti i objaviti predavanje (OBS Studio)?“ na kojoj su se polaznici upoznali s alatom OBS Studio te naučili samostalno snimati i uređivati video sadržaje te radionicu „Kako izraditi aktivnost Lekcija u sustavu Moodle?“ na kojoj su nastavnici stekli znanja kako izraditi jednu od kompleksnijih aktivnosti u sustavu Moodle koja omogućava individualizirani put učenja. Radionice je pohađalo ukupno 33 polaznika. 

Srce kontinuirano već 15 godina osigurava nastavnicima, studentima i visokim učilištima kvalitetne i lako dostupne tehnologije i alate za e-učenje te im pruža sustavnu podršku pri njihovoj integraciji u obrazovni proces. Sustav za e-učenje Merlin najveći je i najmoderniji sustav za e-učenje za visokoškolske ustanove u Hrvatskoj. Bazira se na sustavu Moodle koji je Centar za e-učenje Srca doradio i prilagodio potrebama korisnika. U ovoj akademskoj godini (2021./2022.) na sustavu se nalazi preko 30.400 e-kolegija koje održava preko 10.700 nastavnika za više od 90.100 studenata. Centar za e-učenje Srca u prosincu će obilježiti 15 godina djelovanja.

MoodleMoot je jedna u nizu aktivnosti Srca kojom se želi, prije svega nastavnicima te svima onima koji koriste Moodle za održavanje nastave u virtualnom okruženju približiti nove tehnologije, te osigurati platformu za nastavu. Srce je i ove godine službeni organizator MoodleMoota za Hrvatsku.

Program ovogodišnjeg MoodleMoota kao i prezentacije i snimke predavanja dostupni su na web stranicama Srca