Predstavljen novi studij FER-a i FFZG-a Primijenjena kognitivna znanost

Predstavljen novi studij FER-a i FFZG-a Primijenjena kognitivna znanost

Združeni diplomski studij Primijenjena kognitivna znanost koji s upisom prve generacije studenta počinje u idućoj akademskoj godini predstavljen je danas na FER-u.

Program su predstavili voditelji studija - izv. prof. dr. sc. Renata Geld s Filozofskog fakulteta, izv. prof. dr. sc. Dario Bojanjac s FER-a i Todd Oakley, profesor u gostima, kognitivni znanstvenik sa sveučilišta Case Western Reserve iz SAD-a. Na predstavljanje se odazvalo preko 300 studenata, prijediplomaca koji trenutno studiraju na različitim studijskim programima fakulteta sastavnica Sveučilišta u Zagrebu, ali i velik broj maturanata, poslodavaca i profesora. Broj i sastav publike upućuje na važnost ovog jedinstvenog i inovativnog interdisciplinarnog studija, ali i na opću potrebu stvaranja novih studijskih programa na Sveučilištu u Zagrebu te u cijeloj Hrvatskoj. 

Primijenjena kognitivna znanost jedinstven je studij koji zajednički izvode Filozofski fakultet i Fakultet elektrotehnike i računarstva. Studij je sinergija društveno-humanističkih i tehničkih znanosti, a pored interdisciplinarnih znanja, kod studenata će razvijati vještine kolaboracije, timskoga rada, poslovne komunikacije i slično. Primijenjeni kognitivni znanstvenik je inovator koji se bavi odnosom čovjeka i tehnologije, a djeluje kao posrednik i veza između znanosti i tehnologije u cilju održivog i etičkog razvoja.

Kognitivna znanost jedna je od najsloženijih i najbrže rastućih znanstvenih disciplina, a temeljni joj je cilj istražiti i opisati složenost ljudskoga uma. Heksagon kognitivne znanosti čini šest različitih disciplina i polja znanosti koja se, interdisciplinarno, kombiniraju u jednu. To su lingvistika, psihologija, umjetna inteligencija, antropologija, neuroznanost i filozofija. 

Karijere magistra za primijenjenu kognitivnu znanost mogu se ostvariti u područjima umjetne inteligencije, analize podataka, jezične analize, kognitivne robotike, vizualizacije, digitalne komunikacije, obrazovnih tehnologija, dizajna igara, dizajna multimedija, dizajna i razvoja proizvoda, ljudskih resursa, upravljanja projektima, razvoja softvera, korisničkoga iskustva, istraživanja i razvoja te inovacija u širem smislu.