Facebookova like opcija pomaže portalima u povećanju prometa

Facebookova like opcija pomaže portalima u povećanju prometa

Facebook je prošle srijede uveo svoj "Open Graph" koji će vlasnicima mnogih portala pomoći u daljnjem širenju svojih sadržaja na toj društvenoj mreži.

Nove opcije među prvima je iskoristio Jutarnji.hr koji je na svoje članke stavio mogućnost komentiranja za korisnike Facebooka i dodavanje opcije "sviđa mi se" na svakom članku.

Vrijednost nove opcije je višestruka. Iako se korisnika na to nigdje ne upozorava, njegovo komentiranje ili "sviđanje" automatski se objavljuje na njegovom Facebook profilu. Na taj način, svi njegovi prijatelji mogu uočiti link na članak koji je komentirao ili podržao, što portalima s kvalitetnim sadržajima može znatno pomoći u njegovom besplatnom širenju.

Druga prednost koju uočavamo je kvaliteta komentara. Kako je većina korisnika na Facebooku tamo pod pravim imenom, a komentari koje objavljuju pojavljuju se i na Facebook profilu, broj komentara možda će se smanjiti, ali se kultura i smislenost komentara znatno povećavaju. Najbolji primjer je članak o osjetljivim temama poput one o Zlatku Sudcu, gdje je uočljivo kvalitetnije komentiranje kod komentara koji se temelje na Facebooku nego kod starog sustava koji paralaleno funkcionira na Jutarnjem.

Nova opcija pruža i mogućnost nastanka novih web stranica kao što je Likebutton.me (istovremeno i još jedan primjer uspješne prodaje crnogorskih .me domena strancima) koje donose popis siteova i sadržaja koje su vaši prijatelji komentirali na njima. Portalu Likebutton.me nedostaje malo fleksibilnosti po pitanju selekcije portala koje bi netko htio pratiti, ali ne sumnjamo da će budućnost donijeti i takve opcije.

Više informacija o Facebookovom Open Graphu za programere možete pronaći ovdje.