INTERVJU - ŽELJKO ANDERLON: Smišljam nove web projekte

INTERVJU - ŽELJKO ANDERLON: Smišljam nove web projekte

Pionira Internet portala u Hrvatskoj i pokretača monitor.hr-a, forum.hr-a i blog.hr-a Željka Anderlona pronašli smo na okruglom stolu u Novinarskom domu, te smo mu specijalno za rep.hr postavili nekoliko kratkih pitanja.

Vaš prvi web projekt bio je Monitor.hr. Kako su izgledali ti početci i koliko je vremena bilo potrebno da postane profitabilan?
Monitor.hr je nastao 1997. kao ravnopravna trećina jedne cjeline koju su još činili časopis Internet Monitor, te CD sa Internetom off-line. Site se dnevno osvježavao što je u ono doba bila rijetkost i bio je zapravo marketinško sredstvo za dizanje časopisa. Vrlo brzo sam shvatio da je tisak preskup i prerizičan, a da zapravo sve želiš možeš objavljivati na webu i imati istu ili veću publiku. Avantura s časopisom me je uvalila u dugove koje sam dvije godine otplaćivao isključivo prihodima od oglašavanja na webu, što u ono doba i nije bilo baš lako. Povoljna okolnost je bila da je Monitor.hr u međuvremenu postao vodeći hrvatski site.

Kakva je priča s Forum.hr-om? Pretpostavljam da je s njim bilo lakše jer vjerojatno nije stvarao velike troškove – korisnici sami stvaraju site.
Do nedavno je Forum bio totalno neprofitabilan…

Ali troškovi nisu bili veliki?
Troškovi servera su prilični jer je to vrlo posjećen sajt.

Što je potaklo oglašivače da dođu na Forum?
Otkako se pojavila Gemiusova lista posjećenosti hrvatskih sajtova, na kojoj je Forum.hr trenutno treći, oglašivači ga više nisu mogli zaobići.

Tu je i Blog.hr – njega ste prodali Novoj TV? Za koliki iznos?
To je bilo 50:50 projekt s Dariom (suosnivač bloga Dario Markuš, op.a.) Iznos nije važan. Cijenom smo bili zadovoljni. Još uvijek smo manjinski suvlasnici Bloga.

Jeste li prilikom pokretanja Bloga računali na uspjeh kakav je ostvaren?
Znali smo da možemo isfurati jako veliku stvar, ali sam u startu rekao Dariju da od toga ne očekujem da ćemo zarađivati, jer znam kako se na Internetu teško zarađuje. Međutim, meni nije toliko bitno da li je site profitabilan. Važno je da raste, da mu raste vrijednost, brand, da ima korisnike. Tad ima i cijenu, čak i kad nije profitabilan. Monitor grupa je, kad se pojavio Gemius, mislim u veljači 2007., imala 3 sajta među prvih 10 najposjećenijih. Blog je bio na drugom, Forum na četvrtom i Monitor na osmom mjestu. Bili smo uvjerljivo najjača grupa po dosegu. Prva dva od ta tri sajta su do tad bila neprofitabilna. Mogao sam si priuštiti unovčiti dio. Monitor i Forum su digli Blog i još uvijek mogu dići bilo koji site.

Da li osjećate trenutnu krizu o kojoj svi govore? Koliko su Vam pali prihodi od oglašavanja?
Prihodi zasad nisu pali. Ako je točno, kako se pretpostavlja, da 1,5 posto marketinškog kolača kod nas otpada na internet, onda je moguće da niti neće pasti, jer očekujem da će se oglašavanje znatnije smanjivati u drugim medijima gdje učinci oglašavanja nisu tako egzaktno mjerljivi kao na Internetu i da će se dio toga prebaciti na Internet. Vani se to dešava.

Zadržat ćete se na ova tri projekta - ne planirate neke nove webove?
Planiramo, naravno, ali ne bih još govorio o tome.

S obzirom na trendove… možda neke društvene mreže?
Ne, Facebooku se više ne može konkurirati, domaći pokušaji se nisu baš iskazali. Eventualno bi se mogla smisliti neka zezancija na tragu Twittera, jer Twitter štos vapi za poboljšanjima. No, uvjeren sam da je to kratkotrajni hype i ne bih se mogao motivirati ući u takvo što. Zanimaju me malo dugoročnije i ozbiljnije stvari.

Dok čekamo te tajne projekte, može neki savjet drugim webmasterima - što je bitno za uspješan site?
Trik je mislim i dalje isti – stvaranje ovisnosti. Mi smo u dilerskom biznisu, korisnicima svaki dan treba dati razlog da sutra požele ponovo doći po svoju dozu. Naravno, temelj svega je totalna posvećenost, beskrajni entuzijazam.

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške:
     

Intervju - Igor Vukmirović: Razočaralo me jedino poslovanje s inozemstvom

Igor Vukmirović pokrenuo je tvrtku za izradu softwarea Neoinfo d.o.o. odmah nakon završetka fakulteta te u intervjuu za rep.hr otkriva kakva su njegova iskustva kroz više od dvije godine poslovanja na IT tržištu.

Intervju - Davor Lovrić: S igricama za mobitele probili smo se u inozemstvo

Direktor tvrtke Savršen plan Davor Lovrić napustio je dobro plaćene poslove u računalnim tvrtkama kako bi postao sam svoj šef, a za rep.hr objasnio je i što ga najviše živcira kod prijava za posao koje dobija ovih dana.

Intervju - Ivana Barać: Fond menadžeri su očekivali pad, ali ne ovoliki

Sa željom da posao fond menadžera približimo zainteresiranima za takav posao, o jednoj takvoj karijeri razgovarali smo s fond menadžericom u VB Investu Ivanom Barać.