Platio .hr domenu na četiri godine pa ostao bez nje

Platio .hr domenu na četiri godine pa ostao bez nje

Slovački državljanin P.P. nedavno je ponovno registrirao .hr domenu, nakon što je prethodno ostao bez nje zbog akcije Državnog inspektorata.

Radi se o domeni Tralandia.hr, na kojoj se nalaze oglasi vezani uz turistički smještaj u Hrvatskoj, čime je prekršen zakon s obzirom da tvrtka koja stoji iza stranice nema predstavništvo u Hrvatskoj zbog čega je - vjerojatno po nečijoj prijavi - reagirao Državni inspektorat koji je od CARNeta zatražio da utvrdi tko stoji iza domene.
 
Iako zbog pravilnika Ministarstva znanosti koji uređuje domenski prostor, a po kojem postupa CARNet domenu nije bilo moguće registrirati na stranog državljanina, registrar InfoIT učinio je to svojevremeno na ime Ivice Ledenka, a u cijeloj priči nije jasno je li to učinjeno na zahtjev Slovaka ili na ideju InfoIT-a s obzirom da navedene strane različito prikazuju cijelu priču.
 
U trenutku kad je Državni inspektorat zatražio od Ledenka da se izjasni tko stoji iza domene, on je negirao ikakvu povezanost s njom, nakon čega je ona izbrisana, a Slovak se između ostalog obratio rep.hr-u žaleći se kako je domenu platio četiri godine unaprijed, a InfoIT mu ne želi vratiti novac.

Problem u cijeloj priči je i to što mu InfoIT očito nije dovoljno dobro objasnio cijeli događaj, zbog čega se on u ovoj priči osjeća prevarenim iako je zapravo on taj koji je prekršio zakon i pravila zbog čega je i sankcioniran. Ista domena nakon oduzimanja ubrzo je ponovno registrirana preko Plus hostinga, ovaj put na ime Damira Bulića iz Splita, kojeg smo pokušali dobiti na telefon, no netko iz njegove obitelji odgovorio nam je da se on trenutno nalazi u Slovačkoj, zbog čega se može naslutiti da iza njegovog angažiranja ne stoji Plus hosting nego sami slovački državljanin koji bi ponovno mogao ostati bez domene ukoliko se ponovi prijava identična prethodnoj.
 
U cijeloj priči zanimljivo je i kako činjenica da stranac stoji iz .hr domene ne bi ni bila otkrivena da nije bilo prijave inspektorata iz posve drugih motiva, pa je pitanje koliko ima takvih prekršaja i potiču li ih registrari ili ne. Zanimljivo je i da CARNet nema automatskog mehanizma koji bi spriječio da se jednom zatvorena domena ponovno otvara iako je jasno da se na njoj nalazi isti sadržaj zbog kojeg je i zatvorena.
 
Iz CARNeta su nam pojasnili kako imaju mehanizme za zaključavanje domene onemogućavanje njezinog ponovnog registriranja za što u ovom slučaju nije bilo razloga, ali ne mogu predvidjeti koji će se sadržaji staviti na web nakon što je ona ponovno registrirana. Ističu kako je u cijeloj priči nažalost oštećen korisnik koji nije dovoljno dobro upoznat niti s Pravilnikom, ali niti sa zakonima RH, te je cijela priča pokrenuta iz razloga što se domena koristila za djelatnost za koju korisnik nije registriran u RH.