10 godina Locastica - od 15 kvadrata na Firulama do rada za najpoznatije domaće brendove

10 godina Locastica - od 15 kvadrata na Firulama do rada za najpoznatije domaće brendove

Splitska digitalna agencija Locastic ove godine slavi 10 godina svog postojanja.

Njezin početak u 15 kvadrata na splitskim Firulama ekvivalent je garaži u kojoj su startale mnoge velike IT tvrtke. Pokrenuli su je Antonio Perić-Mažar i Marko Marković koji su suradnju na freelance projektima odlučili proširiti na pokretanje tvrtke te su 2011. godine počeli razvijati prve aplikacije. Locastic danas zapošljava 30 stručnjaka za programiranje, dizajn, projekt menadžment i B2B konzalting, a ima niz stranih i domaćih klijenata među kojima su A1, Cedevita, PBZ, Tommy i drugi.

Za prvo priznanje im je trebalo nešto više od dvije godine kad su u suradnji sa partnerima iz tvrtke Ador razvili aplikaciju pod imenom iSchool Zambia. Projekt je nagrađivan dvije godine zaredom kao najbolja e-learning aplikacija u Africi, a u nekim državama se koristi još i danas.

Nakon toga je uslijedilo još izazovnih projekata, renomiranih partnera i klijenata, ali i nagrada. Vlasnici su trofeja za najbolju web stranicu 2019. godine (A1 Tomato), kao i Digital Takeover priznanja za najbolji društveno-odgovorni projekt (Omoreader), a svoju vitrinu su nedavno popunili sa dva SoMo Borac kipića koja su osvojili za razvoj mobilne aplikacije za trgovački lanac Tommy.



"Kriza nije imala previše utjecanja na naše poslovanje. Više od godinu dana prije početka pandemije smo počeli eksperimentirati sa opcijom remote rada, čime smo izbjegli period prilagodbe na novo radno okruženje kroz koji su prolazili naši klijenti i partneri. Štoviše, mi smo i prije ovog novog-normalnog krenuli u zapošljavanje kolega iz inozemstva, a danas se boje Locastica nose u Austriji, Francuskoj, Tunisu i Indiji." - rekao je Antonio Perić-Mažar.

Za opciju zapošljavanja stranih državljana su se odlučili najviše zbog trenutnog stanja na tržištu. Naime, u industriji razvoja softvera postoji veliki deficit radne snage, a plaće domaćih stručnjaka se sve više približavaju stranih tarifama. U Locasticu su to prepoznali kao priliku i otvorili se inozemnom talentu kojeg je na tržištu puno više.

No, to nije bila i jedina prilagodba koju su implementirali. Prije nešto više od dvije godine predstavili su i Employee Stock Ownership Plan te su im se u upravnom odboru tvrtke pridružili najdugovječniji članovi i voditelji timova u Locasticu - Danilo Trebješanin, Paula Čučuk i Luka Smolčić.

"Za taj potez smo se odlučili jer smo osjetili da bi nam u poslovnim odlukama koristila i perspektiva naših kolega, a ta odluka se pokazala kao pun pogodak jer njih troje su nam uvelike pomogli da procese i prakse u Locasticu podignemo na još veći nivo - kao što su npr. zapošljavanje, proces developmenta, vođenje projekata, kontrola kvalitete, isporuka digitalnih proizvoda, i slično." - rekao je Perić-Mažar,
   
Redovito posjećuju inozemne konferencije kao što su Websummit, SymfonyCon, dotCSS Paris i PHP Srbija, a COVID je pauzirao održavanje njihovog događaja Tinel koji je u Splitu okupljao neka od najvećih programerskih imena na svijetu, sve u cilju besplatnog učenja o tehnologiji. Nadaju se da će s njime nastaviti početkom sljedeće godine.

U budućnosti planiraju proširiti tim, nastaviti s konstantnim edukacijama, još više podići kvalitetu usluga te vjerojatno otvoriti prodajni ured na nekoj zanimljivoj svjetskoj lokaciji. Strani klijenti trenutno čine više od 60 posto njihovih prihoda.

Osim toga, čekaju ih vrlo zahtjevni projekti za klijente kao što su Tommy i GFNY koji u skorijoj budućnosti planiraju nove kompleksne nadogradnje na platformama koje su im razvili. Također, planiraju aktivnije raditi i na blockchain projektima gdje vidimo veliki potencijal u budućnosti, a već smo započeli rad jednom takvom domaćem projektu po imenu TheGepek.