HT dijeli 450 otkaza, prosječna otpremnina 360.000 kuna

HT dijeli 450 otkaza, prosječna otpremnina 360.000 kuna

 U okviru programa restrukturiranja Hrvatski Telekom (HT) planira smanjiti broj zaposlenih za oko 450 radnika. 

Razlozi za smanjenje broja zaposlenih vezani su za trendove na telekom tržištu i nove okolnosti poslovanja, stoji u priopćenju tvrtke. Osim globalnog trenda pada prihoda od osnovnih telekom usluga, smanjenja ukupne vrijednosti hrvatskog telekom tržišta s 15 na 13 milijardi kuna u zadnje tri godine, sve jačeg utjecaja konkurencije, regulatornih promjena te smanjene kupovne moći u Hrvatskoj, značajan utjecaj imaju i ulaganja kompanije u napredne tehnologije, razvoj usluga i infrastrukture te unapređenje poslovnih procesa.

Procesu smanjenja i zbrinjavanja viška radnika HT pristupa s punom socijalnom osjetljivošću i odgovornošću. Radnici u trenutku odlaska iz kompanije dobivaju otpremnine koje u prosjeku iznose 360.000 kuna bruto. Iznos odgovara dvogodišnjoj prosječnoj plaći u HT-u, što je najveći iznos otpremnine u Hrvatskoj i u prosjeku šest puta veći od zakonom propisanog.

Tijekom otkaznog roka radnici ne moraju dolaziti na posao te zadržavaju sva prava koja proizlaze iz Kolektivnog ugovora. Kroz program „Podrška Plus“ radnicima je na raspolaganju cijeli niz usluga te kvalificirani stručnjaci koji ih savjetuju pri lakšem snalaženju na tržištu rada, odnosno u rješavanju njihovog radnog statusa. Organiziraju se radionice, tiskaju brošure putem kojih se radnici upoznaju s tržištem rada i načinima na koje se kvalitetno plasirati, a sve to dostupno im je na posebnim internet stranicama kojima mogu pristupati tijekom cijelog otkaznog roka. Stručni suradnici programa „Podrška Plus“ ostaju u kontaktu s radnicima koji su napustili kompaniju i na raspolaganju su im najmanje još šest mjeseci nakon odlaska iz kompanije.

U procesu izrade Programa zbrinjavanja radnika, pored kriterija definiranih Zakonom o radu (staž radnika, godine starosti i obveze uzdržavanja), HT primjenjuje i dodatne kriterije, te provodi sve mjere kojima bi se otvorila mogućnost zapošljavanja na drugim poslovima unutar kompanije ili u povezanim društvima.

 Smanjenje broja zaposlenih dio je nužnog procesa optimizacije poslovanja kako bi se i u teškim gospodarskim okolnostima očuvala operativna učinkovitost te osigurala stabilnost i budućnost poslovanja.