Oreščanin: CARNet priprema nepotrebno skup natječaj

Oreščanin: CARNet priprema nepotrebno skup natječaj

Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet priprema natječaj za nabavu GDPR sustava procijenjene vrijednosti 3,2 milijuna kuna plus PDV, a osnivač tvrtke Poslovna inteligencija Dražen Oreščanin zapitao se zašto su se odlučili za razvoj novog rješenja, kad je moguće kupiti gotove proizvode poput onoga koji ima njegova tvrtka koji su znatno povoljniji.

Oreščanin je na Facebooku kritizirao odluku CARNeta, istaknuvši kako rješenje njegove tvrtke Data Privacy Manager pokriva 80 posto svih traženih funkcionalnosti te je podsjetio kako je ono uvršteno u Forrester Wave, prestižni izvještaj koji za globalne kupce recenzira tehnološke proizvode i usluge iz cijelog svijeta.

U razgovoru za rep.hr, Oreščanin je rekao kako naravno ne sugerira da se izabere njegovo rješenje, već ističe da je takav pristup povoljniji za CARNet i državu, a samo u Forrester Waveu oposano je i ocijenjeno 15 najznačajnijih rješenja tog tipa. Podsjetio je kako njihovo rješenje već koriste Infobip, HGK, Nova tv, Optima telekom, Iskon, Sberbank i više tvrtki izvan Hrvatske.

Na upit zašto se samo ne prijave na postojeći natječaj, Oreščanin je odgovorio kako to planiraju te trebaju samo u procesu implementacije softvera dodati integraciju s CARNetovim sustavima i dio koji se odnosi na izvještavanje. Dodao je kako je bitno da se u natječaju omogući nabavka gotovog softverskog paketa za tu namjenu, budući da takvi paketi postoje i cjenovno su povoljniji nego razvoj softvera po narudžbi. Prije javljanja na natječaj, Oreščanin misli poslati i službenu reakciju u sklopu savjetovanja na Narodnim novinama koji prethode javnim natječajima.

Osim s Oreščaninom, rep.hr je razgovarao i sa sugovornikom koji redovito prati IT natječaje u Hrvatskoj, koji nas je podsjetio na priču iz 2018. godine, kad je Hrvatska lutrija dobila pozornost medija jer je za GDPR rješenje potrošila kao sedam drugih javnih tvrtki zajedno. Na navedeni natječaj javio se samo konzorcij u kojem su bile tvrtke Diverto i Avola Solutions, s ponudom koja je s PDV-om iznosila 1,3 milijuna kuna.

Rep.hr je CARNet-u poslao upit o ovoj tematici, a njihov odgovor može se pročiitati ovdje.