Polovica web trgovina u Srbiji posluje uz neregularnosti

Polovica web trgovina u Srbiji posluje uz neregularnosti

Prilikom kontrole 11 Internet trgovina u Srbiji inspekcija je podnijela prekršajne prijave protiv njih šest zbog nepravilnosti u poslovanju.

(Foto: ilustracija)

Najčešći problemi s kojima se suočavaju kupci u Srbiji prilikom kupovine preko domaćih online trgovina odnose se na pogrešne istaknute cijene, ponudu proizvoda kojih nema na raspolaganju i nepravilno vođenje evidencije od strane trgovaca o obavljenim transakcijama, piše portal B92. Prema navodu iz Ministarstvu poljoprivrede i trgovine njihovi inspektori utvrdili su da potrošači naručuju proizvode po cijeni istaknutoj na Internetu, a prilikom preuzimanja se događa da ih dočeka doplata do prave cijene koja im nije bila istaknuta, a često prodavači nisu u mogućnosti dostaviti kupljenu robu jer je nema na skladištu u kojem slučaju ne otkazuju kupnju nego navode kupca na kupovinu drugog proizvoda ili odgađaju isporuku. "Odredbama Zakona o oglašavanju propisano je da se trgovac ne može reklamirati zakonom zabranjene proizvode, usluge ili druge preporuke. Međutim, pojedini online trgovci ogriješili su se i o tu odredbu, što je inspekcija utvrdila prilikom kontrola", objasnili su trgovinski inspektori, te dodali da je nadzor Internet tržišta u Srbiji otežan zbog činjenice da se teško može doći do fizičke adrese trgovaca jer su online trgovine u velikoj mjeri registrirane u inozemstvu.

U Ministarstvu trgovine navode da je i kod e-trgovine trgovac dužan ispuniti obavezu predugovornog obavještavanja i istaknuti na Internet stranici informacije koje se odnose na karakteristike proizvoda ili usluga koje prodaje, cijenu i način plaćanja, način i rok isporuke i pravo potrošača na jednostrani raskid u roku od 14 dana od dana zaključenja ugovora. Unatoč tome iz srpskog Sektora za zaštitu potrošača upozorili su da kod vraćanja proizvoda unutar ta dva tjedna, troškove transporta i dostave snosi kupac. Takve poteškoće kod razvijanja domaćeg web tržišta prate i razni problemi u Internet poslovanju s inozemnim stranicama zbog velikih carina koje znatno uvećavaju konačnu cijenu te komplicirane procedure uvoza proizvoda male vrijednosti. Online trgovanje u Srbiji ipak uzima maha što pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku prema kojima je oko 380 000 ljudi kupovalo ili naručivalo robu i usluge putem Interneta, što je za 100 000 više u odnosu na 2010. godinu.