Power of Data 2019. pokazao što sve tvrtke mogu s podacima

Power of Data 2019. pokazao što sve tvrtke mogu s podacima

Konferencija Power of Data započela je ovog jutra pozdravnim govorom predsjednicom Uprave Megatrend poslovnih rješenja Anđelke Strajher, koja je okupljene podsjetila kako tvrtka ove godine obilježava 30 godina postojanja.

Uslijedilo je predavanje o umjetnoj inteligenciji i IBM-ovoj AI platformi, koje je održala Zora Holla, IBM-ova team leaderica u Cognitive Systems području. Istaknula je kako ljudi više nisu toliko vezani uz brandove već je važnija personalizacija i navela primjere personalizacije usluga iz različitih industrija poput primjerice izbora boja i uzoraka tenisica korištenjem alata na web stranici, koji tvrtki omogućuje prikupljanje podataka i shvaćanja preferencija kupaca. Ušavši dublje u područje umjetne inteligencije zapitala se i hoće li ona zamijeniti ljude na njihovim radnim mjestima, te pretpostavila kako će se to prvenstveno dogoditi na dosadnim i opasnim poslovima.

Asya Kotler - SQreamova direktorica prodaje za EMEA područje u svom predavanju sve veću važnost podataka u poslovnom svijetu predstavila je kroz činjenicu kako je 90 posto podataka u organizacijama kreirano u zadnje dvije godine. A u kojem smjeru ide trend jasno je i iz podatka kako će se do 2022. godine 90 posto strateških odluka korporacija temeljiti na podacima. Kolikim količinama podataka razne tvrtke raspolažu bilo je jasno i iz primjera tvrtke PubMatic koja sad koristi SQreamova rješenja, a koja na dnevnoj bazi kreira čak 140 TB podataka.

Mario Jurić iz Megatrend poslovnih rješenja prezentirao je konkretni primjer projekta koji je ta tvrtka radila za klijenta, a bavi se predviđanjem potražnje u modnoj industriji. Navedeno predviđanje se temelji na obradi povijesnih podataka, a smisao mu je u optimiziranju količine zaliha, kako bi se izbjegle situacije u kojima je nivo zaliha prenizak ili previsok, što pak rezultira padom prihoda ili rastom troškova. Predviđanje se temeljilo na podacima koje je tvrtka imala od 2013. godine na ovamo, a bilo je potrebno predvidjeti potražnju muške mode u sezoni prodaje bez popusta, odnosno za razdoblje od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci, uz razine prodaje na tjednoj razini. Jurić je prezentirao modele koje su koristili i pojasnio kako sz se prilikom izračuna u obzir uzimali trendovi, sezonalnost, ciklički elementi, autokoleracija i slučajne varijacije.

Konzultant za poslovna rješenja Megatrend poslovnih rješenja Ivan Šemeš predstavio je Cognos Dashboard, alat koji omogućuje vizualni prikaz informacija. Pokazao je što sve korisnik može prikazati njime koristeći različite izvore podataka te neke specifičnosti programa poput virtualnog asistenta koji koji pomaže u izradi dashboarda i analizi podataka. Podatkovni znanstvenici Domagoj Marić & Valentino Vukadinović predstavili su alat IBM PowerAI vision.