Vlada će novom uredbom digitalno transformirati uredsko poslovanje

Vlada će novom uredbom digitalno transformirati uredsko poslovanje

Vlada je na prošlotjednoj sjednici objavila prijedlog Uredbe o uredskom poslovanju - dokument koji bi trebao digitalno transformirati uredsko poslovanje u državi

Uredba koja je trebala transformirati državu pojavila se još 2019. godine, ali tada nije bila usvojena. Nema jamstva da će ona sada biti usvojena i nije poznato kako je ona sada ponovno izbila u prvi plan, no moguće je da su za to bar dijelom zaslužne kritike Damira Vanđelića o kojima je pisao Večernji list. On je prošlog mjeseca nezadovoljno komentirao kako su Fond za obnovu (u kojem je ravnatelj) i Ministarstvo graditeljstva u istoj zgradi, a komuniciraju poštom te kako digitalizacije skoro i nema.

Nova uredba ističe načelo "prvo digitalno", što znači da propisuje kako bi primarni način komunikacije trebao biti digitalni. Njom je ugodno iznenađen i inače kritični Marko Rakar koji je na svom blogu pohvalio promjene koje ona donosi.

Cijeli prijedlog Uredbe može se preuzeti ovdje (.pdf), a u člancima unutar prijedloga vidi se kako državna i lokalna tijela čeka niz promjena. Od manjih koji uključuju obavezu objave radnog vremena i emaila na web stranicama te dopisivanja s građanima i drugim tijelima primarno elektroničkim putem, do velikih uglavnom vezanih uz informacijske sustave uredskog poslovanja u raznim tijelima. Kako se navodi u članku 62. Uredbe, oni moraju omogućiti uredsko poslovanje u elektroničkom obliku, povezanje i razmjenu podataka s drugim državnim informacijskim sustavima sukladno propisanim standardima i slično. Doduše, potrajat će dok sve promjene stupe na snagu, jer je primjerice rok za uspostavljanje informacijskog sustava uredskog poslovanja za javnopravna tijela koja ga nemaju tek 1. siječanj 2023. godine, no to je razumljivo s obzirom na opseg promjena.

Naravno, mnoga tijela bit će spremna i prije tog roka, a neki sustave i već imaju, ali i oni će vjerojatno morati ažurirati softver i izmijeniti postojeće procedure kako bi se u potpunosti prilagodili izmjenama.