Svaki treći životopis IT kandidata ne odgovara traženoj poziciji

Svaki treći životopis IT kandidata ne odgovara traženoj poziciji

Tvrtka GlobalLogic je provela istraživanje više tisuća prikupljenih životopisa u Hrvatskoj i Poljskoj te kampanju CV Consulting u okviru koje su kandidati koji su se javljali na otvorena radna mjesta imali priliku dobiti besplatno savjetovanje oko izrade životopisa.

Utvrđeno je da je jedna trećina životopisa imala više od dvije A4 stranice, a oko 30 posto poslanih prijava u potpunosti nije odgovaralo poziciji za koju su podnesene. Također, 15 posto prijava sadržavalo je pravopisne pogreške ili različite vrste fontova korištene u jednom dokumentu. 

GlobalLogic Hrvatska zajedno s poljskom podružnicom svake godine zapošljava više od 200 osoba, a kroz regrutacijski proces prolaze tisuće prijava s obzirom da se na svako radno mjesto javljaju deseci, pa i stotine kandidata. S obzirom na takvu količinu informacija vrijedi pravilo da recruiteri u prvom pregledavanju životopisa utroše po svakom kandidatu 30-ak sekundi, tijekom kojih ih je potrebno zainteresirati.
Kako ističe Vedran Glogović, voditelj Talent Aquisition Teama za Hrvatsku u prvih 6 sekundi recruiter mora vidjeti ključne informacije i usporediti ih sa zahtjevima konkretne pozicije, kao što su npr. radno iskustvo, edukacija, mjesto stanovanja. 

„Posao recruitera iznimno je zanimljiv i dinamičan, pogotovo u specifičnom segmentu poput IT-a. Na nama je da osiguramo pravedan, zanimljiv i svrsishodan selekcijski proces, da konstruktivno surađujemo sa svim uključenim stranama u procesu zapošljavanja te da predstavimo kompaniju u pravom svijetlu. Razumijeti inženjere i njihov specifični način razmišljanja nije uvijek lako, ali daje uvid u fascinatni svijet s nebrojenim mogućnostima. Drago mi je ako savjeti koje smo davali zainteresiranim kandidatima mogu pomoći u boljem koncipiranju životopisa, generalnoj prezentaciji kandidata te naposljetku pronalasku posla iz snova“, kaže Vedran Glogović. 

Dodaje kako su neki od glavnih savjeta kandidatima bili autentičnost i iskrenost pri pružanju informacija jer je danas sve informacije vrlo lagano provjeriti, unapređivanje i osvježavanje LinkedIn profila, korištenje ključnih riječi na više mjesta u životopisu s obzirom da recruiteri kandidate pretražuju po istima, neiznošenje podataka koji su u domeni poslovne tajne i slično.

Tijekom analize je utvrđeno da je najduži životopis imao čak 48 strana iako se preporuča dvije do maksimalno tri strane i po mogućnosti korištenje neke unificirane forme kao što je npr. Europass CV. Greške su bile i slanje generičkih prijava u kojima su kandidati samo mijenjali ime firme i poziciju na koju se prijavljuju, slanje s mailova sa izmišljenim imenima i neadekvatne fotografije privatne prirode. U sadržajima životopisa često su se koristile generičke formulacije kao što je proaktivnost ili dodana vrijednost bez iznošenja konkretnih rezultata izraženih brojkom, postotkom ili navođenjem projekta na kojem je ostvaren uspjeh. 

Skupe pogreške u zapošljavanju

Inače, troškovi zapošljavanja stručnjaka rastu, a pronalaženje pravih ljudi svake je godine sve teže. Istraživanje koje je provela američka tvrtka HireRight pokazuje da čak 85 posto kandidata ne navodi istinite informacije u svojim životopisima, pokušavajući se predstaviti u boljem svjetlu. Ako organizacija ne uspije otkriti neistinu u fazi razgovora, može se suočiti sa značajnim gubicima. Stranica Career Builder u svojoj studiji ukazuje da prosječni trošak zapošljavanja neadekvanog stručnjaka iznosi gotovo 15 000 USD. Stoga trenutno više od 90 posto recruitera provjerava profile kandidata na društvenim mrežama u jednoj od prvih faza. To je još jedan aspekt koji zanemaruju podnositelji zahtjeva koji često nisu svjesni utjecaja svoje virtualne posjetnice na mogućnosti zapošljavanja.

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: